English | سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مصوبه دولت درباره حمایت از سیل‌زدگان بخش کشاورزی در استان سمنان اجرایی می‌شود.

مصوبه دولت درباره حمایت از سیل‌زدگان بخش کشاورزی در استان سمنان اجرایی می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای مصوبه سی و یکم فروردین‌ماه هیئت‌وزیران درباره حمایت بلاعوض و تسهیلاتی از سیل‌زدگان بخش کشاورزی در این استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در جلسه کارگروه فرعی مدیریت مخاطرات کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: این مصوبه پس از ابلاغ اعتبار از سوی دولت در راستای حمایت از خسارت دیدگان ناشی از سیل در بخش کشاورزی استان سمنان اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به میزان خسارت ناشی از وقوع برف، آب‌گرفتگی و طوفان به بخش کشاورزی این استان گفت: بر اساس برآوردهای انجام‌شده از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا بیست و نهم فروردین‌ماه امسال، درمجموع بیش از ۶۳۹ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال به بخش کشاورزی استان سمنان خسارت واردشده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از وقوع برف، آب‌گرفتگی و طوفان فروردین‌ماه سال ۹۸ در این استان مربوط به حوزه آب‌وخاک و امور زیربنایی بخش کشاورزی این استان بوده است افزود: برف، آب‌گرفتگی و طوفان فروردین‌ماه امسال درمجموع بیش از ۲۳۴ میلیارد و ۵۹۱ میلیون ریال به حوزه آب‌وخاک و امور زیربنایی بخش کشاورزی استان سمنان خسارت زد که این رقم شامل ۳۷ درصد مجموع خسارت وارده به بخش کشاورزی استان سمنان در این ماه بود.
میرعماد با اشاره به اینکه ۳۱ درصد از خسارت واردشده ناشی از برف، آب‌گرفتگی و طوفان فروردین‌ماه امسال در حوزه زراعت بود اضافه کرد: برف، آب‌گرفتگی و طوفان ماه نخست امسال، بیش از ۱۹۷ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال به زمین‌های زراعی استان سمنان خسارت زد.
وی از خسارت ۱۴۴ میلیارد و ۱۶۹ میلیون ریالی ناشی از بارندگی‌های فروردین‌ماه امسال به باغات استان سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان برابر با ۲۲ درصد مجموع خسارت واردشده به بخش کشاورزی استان سمنان در فروردین‌ماه امسال بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: ناپایداری‌های جوی فروردین‌ماه امسال همچنین بیش از ۶۲ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال نیز به حوزه دام، طیور و آبزیان استان سمنان خسارت زد که این میزان شامل حدود ۱۰ درصد از مجموع خسارت به بخش کشاورزی این استان در فروردین‌ماه امسال بود.

طراحی سایت توسط فراکارانت