English | پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در بین نماز گزاران مصلی استان: محدودیتی برای توسعه آبیاری مکانیزه در اراضی کشاورزی سمنان وجود ندارد

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: محدودیتی برای توسعه آبیاری مکانیزه در اراضی کشاورزی سمنان وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومى سازمان جهاد کشاورزى استان  سمنان، سید حسن میرعماد در بین نماز جمعه و عصر در جمع نمازگزاران سمنانی در مصلی سمنان اظهار داشت: کشاورزان استان سمنان در صورت علاقه‌مندی می‌توانند از تسهیلات دولتی برای توسعه آبیاری مکانیزه در باغات یا اراضی کشاورزی خود بهره‌مند شوند و در این زمینه محدودیتی از سوی دولت وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه توسعه آبیاری نوین و مکانیزه به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف آب در حوزه کشاورزی از سیاست‌های مهم و جدی دولت در این بخش است افزود: استان سمنان همواره از این سیاست مهم دولت یازدهم بهره زیادی برده است و این مهم به دلیل استقبال کشاورزان این استان اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به عملکرد این سازمان درزمینهٔ توسعه سیستم نوین آبیاری بیان کرد: در سال گذشته ۵۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان سمنان به سیستم نوین آبیاری مجهز شد که برای اجرای این طرح بزرگ ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت تخصیص یافت.

میرعماد محدودیت آب را یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه کشاورزی در استان سمنان دانست و تأکید کرد: ازاین‌رو مصرف بهینه منابع آبی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است و طرح‌های زیادی مانند احداث استخرهای ذخیره آب، لایروبی قنوات، انتقال آب کشاورزی به اراضی از طریق لوله‌های انتقال آب و مکانیزاسیون آبیاری با همکاری کشاورزان این استان اجرایی شده است.

وی افزایش میانگین تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح را از دیگر اولویت و برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان دانست و تصریح کرد: ازاین‌رو در چند سال اخیر به‌ویژه سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر تولید محصولات کشاورزی در هر هکتار اراضی کشاورزی و باغی استان سمنان بوده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ایجاد امنیت غذایی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های تابعه آن در استان‌های کشور محسوب شده و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های کشور در ۲ بخش تولیدات مواد غذایی کشاورزی و دامی برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا می‌کنند اضافه کرد: در سال‌های اخیر محصولات دامی استان سمنان نیز افزایش چشمگیری داشته است؛ به‌طوری‌که برای نخستین بار در سال‌های ۹۴ و ۹۵ شاهد صادرات محصولات کشاورزی و دامی از مبدأ استان سمنان بوده‌ایم.

میرعماد با اشاره به اجرای ۴۰ برنامه هفته گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در استان سمنان از افتتاح ۷۴ طرح عمرانی و تولیدی در بخش کشاورزی و دامی این استان با سرمایه‌گذاری ۱۷۷ میلیارد ریالی خبر داد و گفت: این طرح‌ها در طول هفته جهاد کشاورزی افتتاح شد.

به گفته وی از این تعداد ۱۳ طرح تولیدی با صرف ۴۷ میلیارد ریال اعتبار و ۶۱ پروژه عمرانی با صرف ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار است که ۲ هزار و ۳۷۶ خانوار از آن بهره‌مند شده و برای ۵۴۴ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این سازمان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون خدمات زیادی را در راستای اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه داده است خاطرنشان کرد: امروز افتخار داریم که میراث دار ۱۱۸ شهید سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بوده و ادامه‌دهنده راه بلند آنان باشیم.

 

 

طراحی سایت توسط فراکارانت