English | شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی‏ در پیامی فرارسیدن هفته منابع طبیعی‏ را تبریک گفت

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا قاسمی در پیامی هفته منابع طبیعی را به کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان که حافظان منابع طبیعی هستند، تبریک و تهنیت گفت.

                                                  متن پیام به شرح زیر است:
پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله:

«هر کس نهالی بکارد و درختی غرس کند، تا هر زمان که بنده ای از بندگان خداوند از آن بهره مند شود، خداوند به او پاداش عطا می کند».

پاکیزگی هوا و تولید اکسیژن، زیبایی محیط زندگی و کاهش گرد و غبار، حفظ و تولید خاک و چوب، جلوگیری از بلاهای طبیعی، کنترل سیلاب و تغذیه منابع آبی زیرزمینی و…، همه به وجود درخت و جنگل بستگی دارد.

به همان میزان که از طبیعت، جنگل و درختان بهره می گیریم، باید در کاشت وحفظ آنها هم کوشا باشیم. بسیاری از شیوه های بهره برداری انسان از درخت، به قدمت خود انسان است. نمی توان حتی تصور کرد که بدون درخت، چگونه تمدن می توانست پیشرفت کند و به مرز کنونی برسد.

منابع طبیعی هر جامعه، ثروت خدادادی آن جامعه است که فقط به نسل حاضر تعلق ندارد، بلکه میراثی است که باید برای آیندگان باقی بماند.

اگر بخواهیم آینده بهتری داشته باشیم، باید در راه حفظ، احیا و توسعه فضای سبز، منابع طبیعی و جنگل ها بیش از پیش بکوشیم. در غیر این صورت، جهان آینده، جهانی همراه با فقر، گرسنگی و محیط زیستی آلوده و غیرقابل زندگی خواهد بود.
هفته منابع طبیعی امسال با شعار “مشارکت مردم، برای مردم”؛ فرصتی مناسب برای نقش‌آفرینی تشکل‌های مردم‌نهاد و گروه‌های جهادی است تا اقشار مختلف مردم به عنوان مهمترین و اثربخش ترین سرمایه ارزشمند برای حفظ، احیاء، توسعه و نگهداری منابع طبیعی، مشارکت نمایند.
هفته منابع طبیعی فرصتی گرانسنگ است که ضمن قدردانی از همه دلسوزان و فعالان این عرصه، بار دیگر بر ضرورت حفاظت و پاسداشت از این منابع خدادادی بکوشیم و برای داشتن ایرانی قوی و سر سبز، همه ی وجهه ی همت خود را بکارگیریم.

بدینوسیله ضمن تبریک هفته منابع طبیعی به همه همکاران بزرگوارم در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، امیدوارم تا روند موفقیت‌های فعالان عرصه منابع‌طبیعی در این استان استمرار یابد.

                                                             محمدرضا قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان

طراحی سایت توسط فراکارانت