English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

رئیس سازمان شیلات ایران خبر داد: مراكز تكثير ماهي تيلاپيا در كشور توسعه مي‌يابد.

رئیس سازمان شیلات ایران از توسعه مراکز تکثیر ماهی تیلاپیا در کشور با اولویت نقاط مرکزی کشورمان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان حسن صالحی در دیدار با استاندار سمنان اظهار داشت: امروز بیش از ۱۵۰ کشور دنیا ماهی تیلاپیا را تولید می کنند و ایران نیز قصد دارد به جمع تولید کنندگان و صادرکنندگان این نوع آبزیان بپیوندد.
وی با اشاره به مهم ترین تولید کنندگان ماهی تیلاپیا در دنیا افزود: امروز کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی از عمده ترین تولید کنندگان ماهی تیلاپیا در دنیا به شمار می روند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مزایای تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا برای بهره برداران این محصول آبزی عنوان کرد: سرعت رشد و سازگاری با آبهای شور و کم کیفیت از جمله مزایای پرورش و تکثیر ماهی تیلاپیا محسوب می شود بنابراین پرورش این نوع از آبزیان در نقاط کویری کشور که با مشکل کمبود و کیفیت پایین آب مواجه اند بسیار با صرفه است.
صالحی با اشاره به اینکه کمبود آن در نقاط کویری کشور سبب کاهش تولید محصولات کشاورزی شده است تصریح کرد: از این رو می‌توان با توسعه مراکز تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا با استفاده از آب مصرفی کشاورزی در نقاط کویری برای بهره برداران بخش کشاورزی در این مناطق صرفه اقتصادی ایجاد و آنان را به ماندگاری در مناطق کویری ترغیب کرد.
وی به کاهش تولید پسته در کشور به ویژه استان کرمان در سال زراعی گذشته اشاره و تصریح کرد: راه اندازی مراکز تکثیر و پرورش ماهی‌هایی نظیر ماهی تیلاپیا می‌تواند برای کشاورزان مناطق صرفه اقتصادی ایجاد کرده و به اقتصاد کشاورزی کشور کمک کند.
رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به سیاست این سازمان در راستای توسعه مراکز تکثیر ماهی تیلاپیا در مناطق کویری کشور بیان کرد: صرفه اقتصادی ماهی تیلاپیا نسبت به انواع گوشت قرمز و سفید دیگر موجود در بازار زمینه را برای سرمایه گذاری تولید این نوع آبزی فراهم کرده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت