English | دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رفع تصرف بیش از ۳۰۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان گرمسار

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار از رفع تصرف و قلع وقمع بناهای غیر مجاز بیش از ۳۰ هزار مترمربع( ۳ هکتار) از اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علی جورابلو اظهار داشت: این عملیات با حکم قضایی انجام شد و این اراضی به چرخه تولید بازگشتند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، با ورود قانونی دستگاه قضائی شهرستان گرمسار، ۱۶مورد از بنا‌های غیرمجاز قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار خاطرنشان کرد: در این عملیات بیش از ۳۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی روستای ناروهه و منطقه مجاور باغ همایون از توابع بخش مرکزی این شهرستان آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت.

جواربلو گفت: بناهای غیرمجاز شامل احداث ساختمان ، محوطه‌سازی و دیوارکشی بود که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان گرمسار و یگان امداد نیروی انتظامی قلع و قمع شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بهره‌برداران، مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغی که به‌صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون مربوطه به تغییر کاربری اقدام کنند علاوه بر قلع ‌وقمع بنا، به پرداخت جزای نقدی محکوم می شوند.

️مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار اضافه کرد: بهره‌برداران، مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغی در صورت تکرار جرم به مجازات حبس محکوم می‌شوند.

طراحی سایت توسط فراکارانت