English | چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

روند توزیع مرغ گرم در استان سمنان مناسب است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: روند توزیع مرغ گرم در استان مناسب با تقاضا است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا قاسمی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی ضمن قدردانی از تولیدکنندگان مرغ گوشتی با اشاره به فعالیت سامانه رهتاب  اظهار داشت:  از طریق این سامانه روند توزیع مرغ، مقدار و قیمت  به خوبی رصد شده و همچنین مشکلی از نظر تامین مرغ گرم در استان سمنان وجود ندارد.

وی  از مدیران شهرستان‌ها خواست تا  رصد و پایش لازم از مرغداران گوشتی که آماده جوجه‌ریزی هستند انجام شود تا همراهی لازم را برای تولید و تآمین مرغ گرم داشته باشند تا در دهه پایانی ماه مبارک رمضان و همچنین آخر فروردین ماه با کمبود مرغ گرم مواجه نشویم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همچنین بر ضرورت کنترل لازم بر فعالیت کشتارگاههای کشیک در ایام نوروز و تعطیلات تاکید کرد و گفت: در صورت نیاز از کشتارگاه‌های غرب استان سمنان هم کمک گرفته شود.

قاسمی همچنین بر ضرورت کنترل کیفی و بهداشتی مرغ نیز تاکید کرد و گفت: یکی از حقوق شهروندی تهیه مرغ با کیفیت بهداشتی است که باید به جد مورد توجه قرار گیرد و در صورت تخلف احتمالی حتماً اقدامات قانونی و برخورد تعزیراتی لازم انجام شود.

وی درباره تامین مرغ منجمد نیز گفت: ذخیره استان سمنان در زمینه مرغ منجمد مناسب بوده و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها خواست تا رصد لازم انجام شود که شهروندان  به هر اندازه به مرغ منجمد  نیاز دارند تامین شود.

قاسمی درباره میوه شب عید و میزان توزیع و قیمت آن نیز گفت: بر اساس دستورالعمل و به اندازه‌ای که ظرفیت کاهش قیمت وجود داشت اقدامات لازم انجام شد و در حال حاضر سیب زرد و قرمز به قیمت هر کیلو۳۰و ۲۴ هزار تومان و پرتقال به قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان در حال عرضه است که  نسبت به قیمت بازاربا قیمت پایین تر در حال عرضه می باشد.

وی همچنین از شبکه تعاون روستایی خواست تا بر روند توزیع میوه نظارت لازم را داشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تآکید کرد: تا نظارت لازم از زمان بارگیری میوه از سردخانه تا زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد انجام شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: حتما تلاش شود تا اگر غرفه ای در سطح شهرستان فعال نمی‌شود حتما غرفه جایگزین معرفی و توزیع میوه را انجام دهد.

وی با اشاره به روند مناسب توزیع گوشت قرمز  نیز گفت: در حال حاضر روند توزیع گوشت قرمز مناسب بوده و توزیع ۱۰ تن گوشت قرمز هدف‌گذاری شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت:شکر و برنج برای طرح ضیافت تآمین و مقرر گردید تا هر چه سریعتر مباشرین معرفی شده تا خرید صورت گیرد و نیاز شهروندان تآمین شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت