English | چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

زرقان و مرودشت دومین مقصد بازدید وزیر جهادکشاورزی

وزیر جهادکشاورزی در مرحله دوم برنامه سفر به استان فارس شهرستان بیضا را به مقصد زرقان ترک کرد و پس از بازدید از طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی وارد شهرستان مرودشت شد و از یک واحد گاوداری و گلخانه صیفی و سبزی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، هم‌زمان با دومین روز از دور دوم سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به استان فارس، محمدعلی نیکبخت در بخش دوم برنامه بازدید طرح‌های کشاورزی در مسیر شیراز به مرودشت از شرکت صنایع تبدیلی و تکمیلی شهرستان زرقان بازدید کرد.

بر اساس این گزارش شـرکت مذکور تولید کننده و صادر کننده انواع رب، کنستانتره، پوره میوه و سبزیجات، آبمیوه و سس گوجه‌فرنگی است که در ماه‌های گذشته به عنوان یکی از بازوهای اجرایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در امر خرید توافقی محصول گوجه فرنگی این استان و تنظیم بازار آن همکاری داشته است.

وزیر جهادکشاورزی پس از آن وارد شهرستان مرودشت شد و در بدو ورود از طرح گاوداری صنعتی شیری بازدید کرد، این واحد با ۱۰۰۰ راس، دام مولد و ۱۶۰۰ راس، دام موجود در مساحت ۱۰۰ هزارمتر مربع احداث شده است و توانسته با ایجاد اشتغال برای ۵۰ نفر و تولید روزانه ۲۵ تن شیر نقش مهمی در تامین لبنیات منطقه ایفا کند.

گلخانه صیفی و سبزی واحد سیدان دیگر طرح مورد بازدید وزیر جهادکشاورزی بود، این گلخانه در حال حاضر ۵ هکتار گوجه‌فرنگی رقم ساخیا به روش هیدروپونیک را زیر کشت برده است، این طرح با دریافت ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات از محل توسعه پایدار روستایی، محصولات خود را به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌کند.

طراحی سایت توسط فراکارانت