English | سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

“ساداتی‌نژاد” تاکید کرد: ضرورت مشارکت وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیما در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور

وزیر جهاد کشاورزی بر همکاری و همراهی وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیما در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، صبح امروز جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، به ریاست سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، معاونین وزیر، نمایندگان شرکت‌های خصوصی و تشکل‌های مردم‌نهاد در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این جلسه، وزیر جهاد کشاورزی بر اهمیت نقش آموزش و پرورش در اجرای طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت تاکید کرد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش هر سال در روز درختکاری برنامه‌هایی را برای کاشت نهال دارد اما با توجه به شرایط دنیا در ترسیب کربن و لزوم کاشت یک هزار میلیارد درخت در جهان، سهم کشور ما یک میلیارد درخت است که در اجرای این طرح به همراهی آموزش و پرورش نیاز داریم.

وی تاکید کرد: ما در کشور توان تولید ۴۰۰ میلیون اصله نهال در سال را داریم و تا سال آینده میزان تولید نهال به ۲۵۰ میلیون اصله خواهد رسید.

ساداتی‌نژاد با بیان این که کاشت یک میلیارد درخت باید با استفاده از ظرفیت‌های مردمی انجام شود، گفت: یکی از بخش‌های مهم در این راستا که از ظرفیت‌های مردمی بالایی برخوردار است، آموزش و پرورش است و می‌توانیم از ظرفیت مدارس در اقصی نقاط کشور استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد تا در این زمینه جلساتی را با مدیران کل آموزش و پرورش و معلمان در سراسر کشور به صورت وبیناری داشته باشد تا برای اجرای این طرح تبیین لازم انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی بر اختصاص امتیازات و مشوق برای مشارکت مردمی در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش صدا و سیما در اجرای این طرح گفت: صدا و سیما باید برای اجرای این طرح برنامه مشخص داشته باشد و با جریان‌سازی در تسریع مشارکت مردمی با وزارت جهاد کشاورزی همراهی کند.

طراحی سایت توسط فراکارانت