English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

ساداتی‌نژاد: حمایت و تسهیل صادرات محصولات کشاورزی مهمترین هدف‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: حمایت و تسهیل صادرات محصولات کشاورزی از جمله مهمترین هدف‌گذاری‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در ۴۱مین جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی که با حضور اعضای اتاق تعاون ایران برگزار شد، افزود: در این راستا مشوق‌های صادراتی مختلفی از جمله رفع تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات برخی محصولات کشاورزی، کاهش و حذف تعرفه‌های صادراتی، پرداخت یارانه‌های صادراتی و … در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی با بیان این که به واسطه اقدامات صورت گرفته در یک سال شاهد رشد صادرات محصولات کشاورزی بوده‌ایم، بیان کرد: صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای هند، پاکستان، عراق، چین، روسیه و … در حال انجام است و در حال حاضر هیچ‌گونه محدودیت و ممنوعیتی از سمت کشورهای هدف صادراتی برای محصولات کشاورزی ایران وجود ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: با اعمال ممنوعیت و محدودیت‌های داخلی غیرمنتظره و یک شبه صادراتی و وارداتی در بخش کشاورزی مخالف هستیم، در این راستا برنامه بلندمدت یکساله به بازرگانان و تجار بخش کشاورزی خواهیم داد.

ساداتی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش تشکل‌ها و اتحادیه‌های بخش کشاورزی در صادرات محصولات کشاورزی، گفت: به دنبال آن هستیم که در آینده نزدیک تمام اختیارات تنظیم بازار داخل و صادرات محصولات کشاورزی را به تشکل‌ها و اتحادیه‌های تولیدی و بازرگانی بخش کشاورزی واگذار کنیم.

وی در ادامه افزود: تشکل‌ها و اتحادیه‌های بخش کشاورزی در صورت یکپارچگی و اتحاد، قابلیت حکمرانی بخش کشاورزی به عنوان خصوصی‌ترین و مردمی‌ترین بخش اقتصادی کشور را دارند

طراحی سایت توسط فراکارانت