English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

ساداتی‌نژاد خبر داد: برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی با هدف ارزان‌سازی غذا

وزیر جهاد کشاورزی، از برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی با هدف ارزان‌سازی غذا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی‌نژاد صبح امروز در نشست قرارگاه امنیت غذایی که با حضور معاونین وزیر، روسای سازمان‌ها و مسوولان ذی‌ربط در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، با اشاره به کاهش تورم نقطه به نقطه و ماهانه اقلام خوراکی و مواد غذایی در آذر ۱۴۰۱ گفت: تولید غذای ارزان، سالم و باکیفیت مهمترین ماموریت وزارت جهاد کشاورزی است که در راستای انجام ماموریت مذکور تمام ظرفیت‌های وزارتخانه را به کار گرفته است.

وی در ادامه افزود: افزایش بهره‌وری در واحد سطح، استفاده از هسته‌های اولیه (بذر، سم، کود و…) باکیفیت تولید، کاهش ضایعات، هوشمندسازی زنجیره ارزش محصولات کشاورزی، توزیع اینترنتی کالاهای اساسی و … با هدف ارزان‌سازی غذا در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وزیر جهادکشاورزی در ادامه تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کاهش تورم اقلام خوراکی و مواد غذایی در سراسر استان‌های کشور تحقق پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی را ملزم به نظارت دقیق در بازار کرد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به نقش اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی در تنظیم بازار مواد غذایی گفت: در یک سال گذشته تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و تولید کنندگان همکاری و تعامل سازنده‌ای با دولت در زمینه تنظیم بازار و مدیریت عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی داشته‌اند.

وی افزود: امیدواریم همکاری و تعامل ایجاد شده تقویت شود، در این راستا وزارت جهاد کشاورزی همه‌جانبه پشتیبان و حامی اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده خوشبختانه هیچ‌گونه کمبودی در تامین کالاهای اساسی و تنظیم بازار مجصولات کشاورزی وجود ندارد و در تولید و تامین محصولات زراعی، باغی، دامی و … در شرایط ایده‌آل و مناسبی قرار داریم.

طراحی سایت توسط فراکارانت