English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

ساداتی‌نژاد در حاشیه کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی خبر داد: تجهیز مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های کشور در سال آینده

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال آینده مراکز جهاد کشاورزی در دهستان‌های کشور را تجهیز خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم اولین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران، گفت: سال ۱۴۰۲ را سال ترویج کشاورزی نامگذاری کرده‌ایم تا با کمک مروجان و مجموع کارکنان وزارت جهاد کشاورزی بتوانیم در حوزه تولید، خدمات بیشتری به کشاورزان ایرانی داشته باشیم.

وی افزود: مروجان از مهمترین عناصر وزارت جهاد کشاورزی و سرپنجه‌های اصلی قدرت بخش کشاورزی ایران هستند.

ساداتی‌نژاد با اشاره به حضور مروجان در کنار کشاورزان ایرانی، تصریح کرد: مروجان به کشاورزان کمک می‌کنند و به هر میزان دانش، توانمندی و دسترسی به فناوری آنان بیشتر باشد، عملا حوزه کشاورزی ما از اقتدار بالاتری برخوردار خواهد بود.

وزیر جهاد کشاورزی دغدغه مروجان مراکز جهاد کشاورزی را دغدغه کشاورزی و حمایت در زمان مناسب از بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر مراکز خدمات ما از تجهیزات لازم در حوزه خودرویی و تجهزات فناورانه برخوردار نیست که این موضوع از دیگر دغدغه‌های مروجان مراکز خدمات است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ در سال آینده مراکز جهاد کشاورزی در دهستان‌های کشور را تجهیز کنیم.

ساداتی‌نژاد با اشاره به بهره‌وری در حوزه کشاورزی ایران و با تاکید به فرمان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر و تاکید ایشان بر ارتقای بهره‌وری در آب و خاک، تصریح کرد: بدین منظور باید به سراغ مروجان برویم و در بخش ترویج سرمایه‌گذاری کنیم و انتظار می‌رود از سال آینده این مهم را با قدرت آغاز و اجرایی کنیم.

وی از راه‌اندازی حق بهره‌وری، کارایی و مسابقه بهره‌وری بین مراکز جهاد کشاورزی در فصول کشت خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم در بخش رفاهی و پرسنلی نیز از مروجان سرتاسر کشور حمایت کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش درباره استفاده ارز در بخش کشاورزی، گفت: در حال حاضر اقلام اساسی از ارز نیمایی استفاده می‌کنند و با مذاکرات بانک مرکزی در تامین آنها مشکلی وجود ندارد و با توافق با بانک مرکزی، ارز نیمایی برای کالاهای اساسی سفره مردم تامین می‌شود.

وی در خصوص حمایت از صادر کنندگان محصولات کشاورزی بیان کرد: در این راستا تلاش ما این است تا بازارهای هدف جدیدی را ایجاد کنیم و مشکلات موجود در بازارهای فعلی را رفع کنیم، در این خصوص مذاکراتی را با بانک مرکزی داشته‌ایم تا بتوانیم از حوزه صادرات کشاورزی حمایت خاصی را انجام دهیم که با رسیدن به توافقات لازم، نتایج قطعی آن اعلام خواهد شد.

ساداتی‌نژاد در پایان گفت: بنا داریم تا از تنوع ارزی و استفاده از ظرفیت‌های مختلف در این موضوع برای صادرات و واردات محصولات کشاورزی بهره‌مند شویم.

طراحی سایت توسط فراکارانت