English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

“ساداتی نژاد” در جمع خبرنگاران: شهرستان خلخال قطب کشاورزی و دامپروری در استان اردبیل است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: شهرستان های خلخال در استان اردبیل از مناطق فعال کشاورزی، باغداری و دامداری کشور محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر یک روزه به استان اردبیل، پس از بازدید از سد ذخیره آب بلیل در خلخال، با تشکل‌ها و نخبگان بخش کشاورزی شهرستان خلخال در استان اردبیل دیدار و گفتگو کرد.

وی در حاشیه این نشست صمیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان‌های خلخال و کوثر در استان اردبیل از مناطق فعال کشاورزی، باغداری و دامداری کشور محسوب می‌شوند.

این مقام مسوول ادامه داد: یکی از درخواست‌های عمومی مربوط به استخرهای ذخیره و سدهای معیشتی بود، توافقات لازم برای بهره‌برداری از آنها انجام شد که در حوزه کشاورزی و تامین منابع آبی منطقه بسیار حائز اهمیت است.

ساداتی‌نژاد در رابطه با سرمازدگی باغات گفت: در این منطقه ۳ هزار هکتار باغ گردو وجود دارد که باید سرشاخه کاری را در این باغات با سرعت انجام دهیم، هزینه آن ۱۰ میلیارد تومان خواهد بود و با مشارکت کشاورزان اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه زنبورداری این منطقه قطب تولید محسوب می‌شود، ادامه داد: بسته حمایتی را برای حمایت از دامداران در ستاد اقتصادی رئیس جمهور پیش برده‌ایم تا شرایط را برای دامداران بهبود دهد.

مقام عالی وزارت در زمینه سرمایه‌گذاری برای صنایع تبدیلی در شهرستان خلخال گفت: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی کامل دارد تا تسهیلات مورد نیاز را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد تا ارزش افزوده و ارتقا ذنجیره را در این استان داشته باشیم.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که از دامداران و کشاورزان حمایت کنیم، دولت سیزدهم در اولین سال فعالیت خود با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم نشان داد اراده ای برای ارتقا بخش کشاورزی دارد.

طراحی سایت توسط فراکارانت