English | پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

ساماندهی بخش صیادی با تولید قراردادی در طرح پرورش ماهی در قفس/ ۱۳۸ پروژه بخش کشاورزی هرمزگان در دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی شد

وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای تولید قراردادی در طرح پرورش ماهی در قفس تاکید کرد و گفت: با تولید قراردادی در این بخش، فرصت مناسبی برای صیادان و مردم فراهم می‌شود تا در قالب تعاونی‌ها در پرورش و تولید ماهی در قفس فعالیت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی‌نژاد در دومین روز سفر به استان هرمزگان، در جمع خبرنگاران شهر تیاب شهرستان میناب گفت: یکی از ظرفیت‌های ویژه در بخش شیلات کشور، پرورش و تولید میگو و ماهی در قفس است که ضروری است نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته باشیم.

وی با بیان این که در ساماندهی بخش صیادی می‌توانیم از ظرفیت پرورش ماهی در قفس استفاده کنیم، افزود: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در پرورش ماهی در قفس کار بسیار خوبی را در استان هرمزگان آغاز کرده است که می‌تواند تولید قراردادی را در بخش ماهی در قفس پیش ببرد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اگر قرارگاه سازندگی بتواند تولید قراردادی را در زمینه پایداری تولید و پرورش ماهی در قفس در منطقه پیش ببرد، فرصت مناسبی برای صیادان و مردم منطقه ایجاد خواهد شد تا آنان بتوانند در قالب تعاونی‌ها در پرورش و تولید ماهی در قفس فعالیت کنند.

به گفته وی، وزارت جهاد کشاورزی نیز تلاش حداکثری خود را در تهیه بچه‌ماهی برای پرورش ماهی در قفس و برای کاهش هزینه‌های تولید انجام خواهد داد.

ساداتی‌نژاد گفت: در دهه فجر امسال خدمت مردم خوب استان هرمزگان و شهرستان میناب بودیم، ۱۳۸ پروژه بخش کشاورزی با ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در ایام دهه فجر در استان هرمزگان افتتاح و کلنگ‌زنی شد که منشا تحولات خوبی در بخش کشاورزی این استان خواهد بود.

وی ادامه داد: پروژه‌های خوبی در بحث مربوط به بسته‌بندی، زنجیره ارزش، ‌گلخانه، آبیاری نوین، شیلات و … در این استان افتتاح شد و بخش‌هایی هم در حوزه بسته‌بندی کلنگ‌زنی شد که می‌تواند ارزش خوبی را در بخش کشاورزی منطقه ایجاد کند.

وزیر جهاد کشاورزی حمایت بی‌نظیر استاندار و مجموعه مدیریتی استان هرمزگان و نگاه آنان به بخش کشاورزی را یکی از ویژگی‌هایی این استان نسبت به سایر استان‌ها برشمرد و گفت:‌ استان هرمزگان، رتبه اول حمایت اعتبارات استانی را در بخش کشاورزی به خود اختصاص داده است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ در این منطقه که قطب امنیت غذایی کشور است و ظرفیت بی‌نظیری در تامین نیازهای غذایی مردم دارد، بتوانیم حداکثر توانمان را بگذاریم و خدمت مناسبی را به بخش کشاورزی داشته باشیم.

طراحی سایت توسط فراکارانت