English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

سامانه توزیع هوشمند گوشت مرغ در استان سمنان راه‌اندازی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از راه‌اندازی سامانه هوشمند توزیع گوشت مرغ در این استان خبر داد.

به گزارش روابط‌ عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا قاسمی اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه هوشمند توزیع گوشت مرغ در استان سمنان درپی ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سمنان به‌عنوان یکی از استان‌های تأمین‌کننده گوشت مرغ پایتخت محسوب می‌شود افزود: بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی، سامانه هوشمند توزیع گوشت مرغ و فراورده‌های پروتئینی باید در استان‌های کشور پیاده‌سازی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: بر اساس ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی، همه استان‌های معین تولید گوشت مرغ موردنیاز پایتخت با اولویت استان‌های هم‌جوار تهران، می‌بایست در کوتاه‌ترین زمان این سامانه هوشمند را تدارک دیده و راه‌اندازی کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه این سامانه در مراحل بعدی در همه استان‌های کشور راه‌اندازی خواهد شد عنوان کرد: سمنان نیز از استان‌های معین و تأمین‌کننده گوشت مرغ پایتخت است و ازاین‌رو می‌بایست به‌عنوان یک اولویت مهم موضوع راه‌اندازی سامانه هوشمند توزیع گوشت مرغ مورد توجه مدیران این استان قرار می‌گرفت.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با شرکت مشاور در راستای راه‌اندازی این سامانه اینترنتی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، سامانه هوشمند توزیع گوشت مرغ در یکی از پلتفرم‌های موجود، راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برگزاری جلسات با تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط شامل صمت، تعزیرات، اتاق اصناف، استانداری، اتحادیه مرغ گوشتی، تعاونی مرغ گوشتی و پشتیبانی امور دام و دامپزشکی گفت: سامانه در این جلسات تشریح شده و بر اساس قرارداد منعقده بین شرکت رهتاب و اتحادیه مرغ گوشتی و نماینده انجمن صنفی کشتارگاه‌ها و وظیفه نظارتی سازمان جهاد در آذرماه منعقد و سامانه در حال اجرا است.

قاسمی گفت: در مرحله نخست بخش لینک کشتارگاه و اتحادیه و تعاونی‌ها عملیاتی شده است و عوامل توزیع تعریف شدند و تعاونی‌ها در حال حاضر در حال ارائه مرغ زنده به کشتارگاه‌ها و کشتارگاه‌ها به عوامل توزیع بر اساس سامانه در حال انجام است و به‌زودی بخش دوم یعنی توزیع مرغ از مباشرین به واحدهای صنفی «مغازه‌داران» انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت یکپارچه گردش محصول، گردش داده و گردش فرآیندهای مالی محصولات و فرآورده‌های کشاورزی، نظارت مؤثر و هدفمند بر زنجیره تأمین، تولید، فرآوری، ذخیره‌سازی، حمل، عرضه و مصرف، ایجاد و توسعه حکمرانی داده و تصمیم سازی مبتنی بر تجمیع و تحلیل داده‌های نهاده و فرآورده‌های کشاورزی، ارائه راهکار جامع مدیریت هدفمند بازار، تأمین امنیت غذایی پایدار و تحلیل رفتار ذینفعان و ارائه الگوهای مطلوب تولید، توزیع و مصرف نهاده و فرآورده‌های کشاورزی برخی از اهداف سامانه توزیع هوشمند گوشت مرغ است

طراحی سایت توسط فراکارانت