English | سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

شناسایی ۸۰ مورد تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در ایام تعطیلات نوروز

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از شناسایی ۸۰ مورد تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در این استان در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

 

غلامرضا خراسانیان اظهار داشت: این مهم در راستای حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و توسط نیروهای گشت حفاظت از اراضی شهرستان‌های استان سمنان انجام شد.

وی افزود: پس از شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز، اخطاریه توقف و جمع‌آوری صادر شد و به متخلفان به‌صورت حضوری تسلیم یا در محل به‌صورت الصاقی نصب شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی از قبیل دیوارکشی، ساخت بنا، پی‌کنی، برداشت خاک، فنس‌کشی، محوطه سازی جزو موارد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی محسوب می شود و باید کشاورزان به این مهم توجه لازم را داشته باشند.

خراسانیان گفت: از این رو از تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی که قصد هرگونه فعالیتی به جز کشت و کار در اراضی کشاورزی را دارند تقاضا می‌شود که قبل از هرگونه عملیاتی در اراضی کشاورزی با مراجعه به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها (ادارات امور اراضی) نسبت به تشکیل پرونده و اخذ مجوزات لازم اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بهره‌برداران در صورت عدم شرایط قانونی و عدم اخذ مجوز از هرگونه عملیات ساختمانی به جد خودداری کنند تا دچار خسارت نشوند.

طراحی سایت توسط فراکارانت