English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

صنعت دامپروری کشور توان رقابت با دامداری های صنعتی اروپا را دارد

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت:صنعت دامپروری کشور امروز توان رقابت با دامداری های صنعتی اروپا را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی معاونت امور تولیدات دامی، دکتر مرتضی رضائی در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی که در مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی برگزار شد،اظهار داشت: در مرکز اصلاح نژاد فعالیت های چشم گیری انجام شده و فرایند اصلاح نژاد بدون توقف باید با سرعت بیشتر رو به جلو حرکت کند.

وی با تقدیر از خدمات مهندس ملاصالحی در دوران تصدی مسئولیت گفت:اولین کاری که باید اتفاق بیفتند تشکیل گروه های مشورتی برای تشخیص روند مناسب در ادامه کار اصلاح نژاد دامی کشور می باشد.

رضایی با بیان این که چابکی در تصمیم گیری امکان تغییرات به موقع در صنعت دامپروری کشور را میسر می کند و باعث می شود که این صنعت جوابگوی نیاز کشور باشد،ادامه داد: در حال حاضر اقدامات موثر در اصلاح نژاد دام سنگین باعث شده تا نژادهای خوبی در کشور تولید و صادرات دام های ژنومیک و مواد ژنتیکی این دام ها به کشورهای منطقه انجام شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: امروز صنعت دامپروری کشور توان رقابت با دامداری های صنعتی اروپا را دارد.

در این مراسم،دکتر عباسی رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی، ضمن اشاره به استفاده بهینه از منابع دامی و منابع طبیعی کشور با توجه به محدودیت های طبیعی گفت: فعالیت های چشمگیر این مرکز بر کسی پوشیده نیست و از مدیریت های قبلی قدردانی کرد.

همچنین در ابتدا این مراسم، مهندس ملاصالحی رئیس سابق مرکز،گزارشی از روند کارهای انجام شده در مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی ارائه کرد.

در پایان این مراسم، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از اولین آزمایشگاه آنالیز شیر با مدرنترین تجهیزات و قابلیت سنجش ۲۶پارامتری ارزیابی مدیریتی واقتصادی دام های شیری که توسط بخش خصوصی در جهاد کشاورزی البرز راه اندازی شده بازدید کرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت