English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

طرح جهش تولید در دیمزارهای استان سمنان با موفقیت در حال اجراست

کمبود منابع آبی در استان سمنان موضوعی است که همه بخش‌ها به ویژه بخش کشاورزی در این استان را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان; استفاده از همه ظرفیت‌های موجود مانند دیمزارها و افزایش بهره‌وری در این بخش راهکار مهمی است که برای افزایش تولید محصولات کشاورزی در این شرایط آبی مورد توجه قرار گیرد و حالا این مهم در استان سمنان اتفاق افتاده و طرح  جهش تولید در دیمزارهای این استان با موافقت و روندی مناسب در دست اجرا بوده و بناست با انجام اقداماتی علمی و مطالعه شده، راندمان تولید محصولات کشاورزی در این دیمزارها افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این خصوص گفت: طرح جهش تولید در ۲۰ هزار هکتار از دیمزارهای استان سمنان در حال اجراست.

لطف الله رضایی با اشاره به اینکه طرح جهش تولید در دیمزارهای استان سمنان برای ۱۰ محصول برنامه ریزی شده است خاطرنشان کرد: از این محصولات گندم با ۱۱ هزار و ۳۷۶ هکتار بیشترین سهم را دارد.

وی با اشاره به استقبال مناسب کشاورزان از اجرای این طرح مهم افزود: تعداد یک هزار و ۹۲۱ کشاورز در استان سمنان مجری سیاستهای سازمان جهاد کشاورزی این استان در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان سمنان شده اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه جذب ۵۳ دستگاه ادوات کشاورزی به ارزش ۴۷ میلیارد ریال از جمله برنامه های اجرا شده در راستای این طرح است اضافه کرد: استان سمنان از حیث خرید ادوات کشاورزی در اجرای این طرح از محل تسهیلات ارزان قیمت بانک ملی رتبه نخست را در بین استانهای کشور کسب کرده است.

رضایی با بیان اینکه تولید دانه های روغنی نیز به منظور خودکفایی مورد توجه دولت سیزدهم است خاطرنشان کرد: سمنان تنها استان کشور است که در سال جدید محصول “تخمه آفتابگردان” را به عنوان دانه روغنی به میزان دو هزار هکتار به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای این استان اضافه کرده است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) پشتیبان مالی و تسهیلاتی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان سمنان است تصریح کرد: تا کنون مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای خرید بذر برای اجرای این طرح از محل تبصره ۱۶ صندوق برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) پرداخت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: هم اکنون سمنان در کنار ۲۰ استان کشور در حال اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها است و از محل اعتبارات طرح ۱۴کارشناس ناظر از طریق نظام مهندسی جذب وبر اجرای طرح نظارت دارند.

طراحی سایت توسط فراکارانت