English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

طرح هویت دار کردن دام در استان سمنان به جدیت پیگیری می‌شود؛ دامداران عجله کنند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه طرح هویت دار کردن دام در استان سمنان به جدیت پیگیری می‌شود گفت: با اشاره به اینکه مدت زمان مشخص‌شده برای اجرای این طرح رو به اتمام است ازاین‌رو لازم است که دامداران نسبت به هویت دار کردن دام خود اقدام کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مصطفی شاه‌حسینی اظهار داشت: در پی قاچاق دام زنده از کشور ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شیوه‌نامه‌ای را با کمک کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور تنظیم کرد که در دی‌ماه سال ۹۷ توسط دولت تصویب و اواخر سال گذشته ابلاغ شد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این شیوه‌نامه چهار ماده‌ای اگر دام‌های استان بعد از یک مدت مشخص هویت دار نشوند مصداق کالای قاچاق محسوب می‌شوند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به مهلت برای پلاک گذاری و هویت دار کردن دام‌های سبک و سنگین گفت: مهلتی که برای پلاک گذاری و هویت دار کردن دام‌های سنگین تعیین‌شده ۶ ماه و برای دام‌های سبک یک سال از زمان تصویب شیوه‌نامه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
شاه‌حسینی با بیان اینکه برای اطلاع‌رسانی دامداران برای اجرای این طرح از طریق رسانه و پیامک از سوی مدیریت ترویج سازمان اقدامات لازم انجام‌شده است گفت: در طرح هویت دار کردن دام هزینه پلاک گذاری دام‌ها بر عهده مالکین دام‌ها است.
وی درباره اجرای عملیات پلاک گذاری دام گفت: اتحادیه‌های دامداران، اتحادیه صنعت همگام، اتحادیه عشایری، اداره کل دامپزشکی و صندوق بیمه کشاورزی اقدام به نصب پلاک گوش دام‌ها می‌کنند و اطلاعات دام‌های پلاک گذاری شده در سامانه هویت دام مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی ثبت می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: با اجباری شدن طرح هویت دار کردن دام و همچنین بیمه دام از این به بعد ارائه هرگونه خدمات و تخصیص نهاده منوط به بیمه و هویت دار کردن دام است.
شاه‌حسینی جمعیت دام سبک استان سمنان را حدود یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار عنوان کرد و گفت: جمعیت دام سنگین استان نیز حدود ۱۰۸ هزار رأس است.

طراحی سایت توسط فراکارانت