English | دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

ظرفیت سالانه تولید ماهی در استان سمنان به ۱۶۰۰ تن رسید

مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ظرفیت سالانه تولید ماهی در استان سمنان به بیش از ۱۶۰۰ تن رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، بهرام فلاحی لیما اظهار داشت: این میزان تولید با افزایش قابل توجه بیش از ۴۰۰ تنی در دو سال اخیر محقق شده است.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت رئیسی برای افزایش تولید آبزیان در کشور عنوان کرد: روند تولید ماهی در استان سمنان از اوایل دهه ۷۰ آغاز شد و در همه این مدت تا ابتدای دولت رئیسی ظرفیت تولید ماهی در استان سمنان ۱۲۰۰ تن بود، اما امروز با نگاه ویژه دولت مردمی سیزدهم، ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۶۰۰ تن انواع ماهی گرم‌آبی و سرد آبی در استان سمنان ایجاد شده است.

مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: به زودی و با افتتاح دو مزرعه بزرگ پرورش ماهی در استان سمنان، ۱۰۰ تن دیگر به ظرفیت تولید سالانه ماهی در استان سمنان افزوده می‌شود.

فلاحی لیما تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش پرورش آبزیان به ویژه حذف بروکراسی اداری برای اعطای مجوز پرورش ماهی در اولویت برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بازار فروش ماهی در استان سمنان وجود داشته و بهره‌برداران این حوزه نباید نگران بازار باشند ابراز امیدواری کرد که با توجه به این مهم سرمایه‌گذاران بیشتری اقدام به سرمایه‌گذاری در پرورش آبزیان به ویژه ماهی کنند.

مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به مهم‌ترین شرایط سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش و تولید آبزیان در این استان گفت: بهره‌برداران بخش کشاورزی که دارای استخر ذخیره آب هستند، می‌توانند نسبت به ایجاد مزرعه‌های پرورش ماهی و آبزیان اقدام کنند و حتی یک لیتر از آب استخرهای ذخیره آنها در پس از پرورش ماهی اتلاف نمی‌شود.

فلاحی لیما افزود: پرورش آبزیان در پایین‌دست استخرهای ذخیره آب کشاورزی و در فضایی اندک می‌تواند سود سرشاری را از آن کشاورزان کند و بنابراین کشاورزان می‌توانند نسبت به سرمایه‌گذاری در این بخش اقدام کنند.

وی افزایش بهره‌وری در تولید انواع آبزیان را از دیگر اهداف مدیریت امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برشمرد و خاطرنشان کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم از جمله آموزش به بهره‌برداران این بخش صورت گرفته است.

طراحی سایت توسط فراکارانت