English | چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

عرضه میوه عید و ۶ تن خرما در ۵٢ غرفه سطح استان از جمعه/ نظارت ها افزایش یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : لازمه استقرار آرامش در بازار عید و ماه مبارک رمضان، افزایش نظارت هاست.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان محمدرضا قاسمی اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن روزهای تعطیلات عید نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان ضروری است تا مجموعه ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان های استان با همراهی اداره کل تعزیرات،اتاق اصناف و …موضوع رصد بازار و اعزام مستمر گروه های بازرسی را بیش از گذشته در اولویت کاری خود قرار دهند.

قاسمی با بیان اینکه بایست بازرسی های مسئولان در امر کنترل بازار شب عید و ماه مبارک رمضان در رسانه ها انعکاس داده شود گفت :در این خصوص ادارات شهرستان به صورت پیوسته با رسانه ها و بویژه دفاتر صدا و سیمای شهرستانها جهت انعکاس گشت های نظارتی و بازدیدها ارتباط داشته باشند چراکه موضوع بازرسی های مسئولان از بازار برای مردم حائز اهمیت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به توزیع میوه تنظیم بازارشب عید در سطح استان بیان کرد:امسال در سطح استان ۵٢ غرفه جهت توزیع میوه مورد نیاز مردم در ایام عید پیش بینی شده که از این تعداد ١٩ غرفه در مراکز شهرستان ها و ٣٣ غرفه در شهرها و مناطق روستایی دایر می شود و از روز جمعه آماده ارائه محصولات با قیمت مصوب هستند.

وی افزود:با توجه به تعداد غرفه های عرضه امسال نسبت به سال های گذشته انتظار این است که نظارت ها بیشتر باشد. همچنین در رابطه با کاهش قیمت نیز در صورت لزوم بر اساس شرایط بازار و رفتار مصرف کننده و تشکیل کمیته راهبری این امکان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به تأمین شکر و برنج نیز اشاره کرد و گفت :روسای ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان های استان موظف اند تا پیگیر جذب سهمیه مورد نیاز شکر و برنج باشند تا تقاضای مردم در ماه مبارک رمضان اجابت شود.

قاسمی در ادامه به سایر کالاهای اساسی مورد نیاز اشاره و تصریح کرد :در ماه مبارک رمضان در رابطه با خرما نیز بایست هر چه سریعتر نمایندگان و مباشران توزیع در شهرستان ها معرفی شوند.

وی ادامه داد:در موضوع قیمت خرما نیز ١ تن و ۶٠٠ کیلوگرم از سال گذشته در انبارها موجود است که با قیمت مناسب تر عرضه می شود. مازاد بر این، ۵ تن خرما نیز برای عرضه امسال پیش بینی شده که پایین تر از قیمت بازار عرضه می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در پایان بر نظارت و بازرسی هرچه بیشتر از بازار عید و ماه مبارک رمضان توسط مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان ها تأکیدی دوباره کرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت