English | دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

عملیات اجرایی پروژه توسعه و اصلاح نژاد گله گاومیش بومی در سمنان آغاز شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه و اصلاح نژاد گله گاومیش بومی در استان سمنان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، عادل اظهار داشت: در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر حمایت و گسترش و اصلاح نژاد دام‌های بومی کشور،حمایت از پرورش و توسعه گاومیش در دستور کار معاونت بهبود تولیدات دامی استان سمنان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح افزود: دام‌های بومی کمترین وابستگی را به نهاده‌های وارداتی دارند و طبعا به دلیل مقاوم بودن به بیماری‌ها و هزینه پایین تغذیه و ساختمان و تأسیسات،گسترش آنها می‌تواند شاخصه بارز اقتصاد مقاومتی در بخش دامپروری کشور باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه حمایت از پرورش و توسعه گاومیش در دستور کار معاونت بهبود تولیدات دامی استان سمنان قرار گرفته  است گفت: برای این منظور برای اصلاح نژاد گله گاومیش بومی موجود در استان و افزایش تولید شیر و گوشت و بهبود صفات رفتاری آنها، از محل اعتبارات ملی که به این مهم تخصیص یافته است عملیات انتقال جنین اصلاح شده به گاومیش های بومی استان سمنان آغاز شده است.

عادل خاطرنشان کرد: در مرحله نخست اجرای پروژه، تعداد ۷۰ رأس گاومیش بومی معاینه و سونوگرافی شدند و برای گاومیش‌های گزینش شده به عنوان گیرنده جنین عملیات هورمون تراپی و همزمان سازی فحلی آغاز شد.

وی گفت: با اجرای کامل و مستمر پروژه اصلاح نژاد گاومیش اهداف مهمی مانند افزایش تولید شیر، گوشت و اشتغال پایدار با حداقل هزینه و افزایش درامد اقتصادی برای گاومیش داران محقق می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به دیگر اهداف اجرای طرح پروژه اصلاح نژاد گاومیش اشاره کرد و گفت: کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در زیربخش دامپروری در راستای اهداف و سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی در اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از دیگر اهداف پروژه است که محقق می‌شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت