English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

فرآیند اعطای شناسنامه‌های باغی در استان در حال انجام است؛ استان سمنان پیشرو در صدور شناسنامه‌های باغی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: فرآیند اعطای شناسنامه‌های باغی در استان در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف اله رضایی اظهار داشت: با ابلاغ دستورالعمل و شیوه‌نامه اجرایی صدور شناسنامه باغی از سوی مقام عالی وزارت و معاون وزیر در امور باغبانی از دی‌ماه سال گذشته عملیات صدور شناسنامه باغی با عاملیت اتاق اصناف کشاورزی در تمامی شهرستان‌های استان سمنان آغاز شد.

وی با بیان اینکه روند شناسنامه کردن باغات استان سمنان به جد در حال انجام است از برگزاری جلسات هماهنگی و توجیهی و تشکیل کارگروه‌های استانی و شهرستانی برای آمادگی و تدوین فرآیندها و هماهنگی امور اجرایی در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با همکاری صنف کشاورزی یا اتاق اصناف شهرستان‌های استان انجام شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان این اجرای این طرح با کمک اتاق اصناف کشاورزی استان در حال انجام است و این طرح به اتاق کارسپاری شده است تصریح کرد: اتاق اصناف به‌عنوان مهم‌ترین تشکل حرفه‌ای نظام‌یافته بخش کشاورزی است که این تشکل به‌عنوان یک تشکل غیردولتی و برخاسته از خود جامعه کشاورزان در راستای استیفای حقوق آنان تلاش می‌کند.

رضایی درباره صدور شناسنامه باغی افزود: شناسنامه باغی درواقع یک کارت شناسایی از فعالیت شخص باغدار تلقی می‌‌شود و به‌عنوان یک گواهی‌نامه قابل ارائه به مراجع است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون در سطح استان سمنان یک هزار و ۱۴۶ درخواست برای صدور شناسنامه باغی در سامانه « سبک» ثبت شده است و از این تعداد ثبت‌نام اولیه پس از بازدیدهای کارشناسی و تکمیلی تعداد ۷۴۸ شناسنامه باغی برای مساحت چهار هزار و ۹۹۵ هکتار از باغات استان سمنان صادر شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: استان سمنان از نظر پیشرفت صدور شناسنامه باغی در سطح کشور در رتبه پنجم قرار دارد و طرح با روند مطلوبی در حال انجام است.

رضایی گفت: تمامی کشاورزان و باغداران می‌توانند از طریق ورود به سامانه بهره‌برداران کشاورزی یا همان سامانه «سبک» درخواست خود را برای دریافت شناسنامه باغی ثبت و همچنین اطلاعات خود را نیز وارد کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کشاورزان و باغداران می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به اتاق اصناف کشاورزی در شهرستان‌ها برای ثبت‌نام درخواست خود برای دریافت شناسنامه باغی اقدام کنند.

طراحی سایت توسط فراکارانت