English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

فروش پسته استان سمنان به ۵۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

فروش پسته استان سمنان به ۵۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

استاندار سمنان با اشاره به تولید پسته در استان سمنان شهرستان دامغان گفت: ارزش فروش پسته استان سمنان به پنج هزار میلیارد تومان هم می‌رسد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید محمدرضا هاشمی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه نهمین جشنواره ملی پسته ایران در دامغان اظهار داشت: پسته دامغانی یکی از پسته‌های مرغوب در کشور است که فروش آن به پنج هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵٫۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان زیر کشت پسته رفته که حدود ۱۵ هزار هکتار آن در دامغان است گفت: در این شهرستان ۱۵ نوع پسته توسط پسته‌کاران دامغانی کشت و برداشت می‌شود.

استاندار سمنان میانگین تولید پسته خشک در این استان را ۳۳ هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: پنج هزار و ۵۰۰ نفر در استان سمنان به صورت مستقیم از طریق پسته‌کاری مشغول به‌کار شده‌اند.

وی با بیان اینکه میانگین صادرات پسته در استان بین سه تا پنج هزار تن است افزود: ۱۲۴ واحد فعال در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی پسته وجود دارد که ۳۰ واحد آن مکانیزه است.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان با بیان اینکه ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی و تسهیلاتی در نخستین سفر آیت‌الله رئیسی به استان سمنان اختصاص یافت گفت: در این سفر با همت وزیر جهاد کشاورزی ۷۵۰ میلیارد تومان نیز به بخش کشاورزی اختصاص یافت که تا امروز ۳۵ درصد آن در حوزه احیای قنوات توسعه گلخانه‌ای آبیاری نوین جذب شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت