English | چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

فعالیت ستاد عالی پسته پس از دو سال وقفه

ستاد عالی پسته پس از دو سال وقفه، امروز به ریاست وزیر جهادکشاورزی تشکیل جلسه داد، بررسی راه‌کارهای رفع موانع تولید و صادرات این محصول ارزآور در دستور کار این نشست قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، نشست ستاد عالی پسته امروز دوشنبه سوم مهر ماه با حضور وزیر جهادکشاورزی، نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان اتاق بازرگانی، تعاون، اصناف، اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و تعدادی از مسوولان وزارت جهادکشاورزی در محل وزارت تشکیل شد.

در این نشست، محمدعلی نیکبخت تولید برای صادرات را شعار وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد و گفت: تولید بدون صادرات یعنی، نداشتن سهم از بازار جهانی و اگر تولید از بازار بین‌المللی سهی نداشته باشد، در کیفیت و کمیت، توسعه نخواهد یافت.

وزیر جهادکشاورزی در ادامه افزود: صنعت، تجارت و بازرگانی باید در خدمت تولید قرار گیرد و موانع از سر راه تولید برداشته شود، آن‌گاه جریان تولید و صادرات می‌تواند ادامه‌دار باشد و بازار خود را در دنیا به دست آورد.

در این جلسه، محمدمهدی برومندی معاون وزیر در امور باغبانی نیز گفت: پسته مهمترین محصول باغبانی کشور است و سالانه حدود یک میلیارد دلار درآمد ارزی حاصل از صادرات این محصول، عاید کشور می‌شود.

وی افزود: حدود ۵۱۲ هزار هکتار باغات پسته در سراسر کشور وجود دارد که به صورت میانگین حدود ۳۶۰ هزار تن پسته تولید می‌کند و پیش‌بینی می‌شود، امسال بالغ بر ۳۹۰ هزار تن پسته در کشور تولید شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت