English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

مبارزه با سن غلات در استان سمنان در دستور کار است؛ سطح مزارع استان سمنان به جد رصد می‌شود

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مبارزه با سن غلات در این استان در دستور کار است گفت: سطح مزارع استان سمنان از لحاظ وجود سن غلات به جد رصد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، فرانک قهرمان فرد اظهار داشت: با بازدید کارشناسان شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی سن غلات ، ریزش اولیه سن مادری این آفت از بوته‌های حواشی مزارع غلات به داخل این مزارع با تراکم بسیار اندک مشاهده شده است.

وی گفت: لازم به ذکر است به دلیل پیش‌بینی کاهش دمای هوا و بارش باران برای روزهای آینده در اغلب مناطق استان ، احتمال تأخیر در ریزش کامل سن از اماکن زمستان گذران به مزارع وجود دارد که سبب شده تا تراکم سن مادری در هیچ یک از مناطق یاد شده تا پایان هفته جاری به نرم مبارزه نرسد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: به تاریخ ریزش و میانگین تراکم آفت (عدد در مترمربع)، سطح آلودگی تاکنون(هکتار) و سطح مبارزه انجام شده در مزارع غلات این استان اشاره کرد و گفت: ریزش سن درروستای اعلا سمنان در تاریخ نهم اسفند ماه بوده و میانگین تراکم آفت (عدد در مترمربع) در حال حاضر در این منطقه بین ۵/۰ – ۴/۰   گزارش شده و سطح آلودگی تا کنون نیز ۱۸۰ هکتار است.

قهرمان فرد با اشاره به ریزش سن در مناطق  سرخه و لاسجرد افزود: ریزش سن در این منطقه در تاریخ ۱۶ اسفندماه بوده و میانگین تراکم آفت (عدد در مترمربع) در حال حاضر در این منطقه بین   ۴/۰ – ۳/۰  و سطح آلودگی نیز ۵۰ هکتار گزارش شده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت