English | شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مبارزه با موش و جوندگان در سطح ۱۴۰۰۰ هکتار از مزارع شهرستان دامغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: از سال گذشته تا کنون مبارزه با موش و جوندگان در سطح ۱۴ هزار هکتار از مزارع این شهرستان انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علی‌اصغر امامیون با بیان اینکه از بهمن سال گذشته تا کنون در یک مرحله عملیات مبارزه زراعی با استفاده از کولتیواتور و شخم عمیق انجام شده است اظهار داشت: مبارزه با علف‌های هرز و کلونی‌های جوندگان در سطح ۱۴ هزار هکتار مزارع و باغات شهرستان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: موش‌ها یکی از آفات مهم و خطرناک در منطقه هستند که خسارت بسیار زیادی به بخش کشاورزی به‌ویژه مزارع و باغات وارد می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به برخی روش‌های کنترل و مبارزه با آفت موش اشاره کرد و گفت: زراعی، شیمیایی و مکانیکی روش‌های کنترل این آفت هستند.

امامیون با بیان اینکه در چند ماه اخیر مبارزه با این جوندگان موذی در سطح یک هزار و ۱۵۲ هکتار انجام شد افزود: این مبارزه با روش شیمیایی و با استفاده از ۴۸۰ کیلوگرم سم موش صورت گرفت.

وی با بیان اینکه جمعیت این جونده در سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ در مقایسه با سال‌های گذشته کمتر بوده است گفت: استمرار مبارزه با این جونده از سال ۹۹ تا کنون و شرایط اقلیمی و خشکسالی حاکم بر زمستان سال گذشته از دلایل کاهش جمعیت این جونده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه عملیات مبارزه با این آفت عمومی موجود در طبیعت همتی همگانی می‌طلبد تا جمعیت قابل‌ملاحظه‌ای از این آفت کنترل شود.

امامیون خاطرنشان کرد: در بازدیدهای مکرری که در دو هفته گذشته از مناطق آلوده به سالک به همراه ادارات شبکه بهداشت، منابع طبیعی و حفاظت محیط‌زیست صورت گرفت وضعیت مناطق از نظر میزان آلودگی به موش مطلوب ارزیابی شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت