English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرکل دفتر آموزش کارکنان وزارت جهاد کشاورزی: برنامه‌های وزارت جهاد “کشاورز محور ” است

مدیرکل دفتر آموزش کارکنان وزارت جهاد کشاورزی گفت: برنامه‌های وزارت جهاد “کشاورز محور ” است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمد میثمی تبار در پایان همایش یک‌روزه مروجان جهاد کشاورزی استان سمنان که با عنوان همایش مهارت‌آموزی کارشناسان پهنه کشاورزی سراسر استان سمنان که در سالن اجتماعات شهید ترحمی ساختمان شماره ۲ سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: آموزش و ساماندهی مروجان و ناظران پهنه‌های کشور می‌بایست دو سال قبل اتفاق می‌افتاد.
وی افزود: امروز با کمک و مساعدت که سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و مشارکت مرکز نوسازی وزارت جهاد کشاورزی موفق شده‌ایم کار مشارکتی را آغاز کنیم که بتواند ۴ پایه اصلی توسعه در بخش کشاورزی شامل تحقیقات، آموزش، ترویج و اجرا را کنار هم قرار دهد.
مدیرکل دفتر آموزش کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر لزوم به‌کارگیری آموزش و تحقیقات برای توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد: آموزش و تحقیقات ابزاری برای رسیدن به اهداف بالا در کار کشاورزی است.
میثمی با بیان اینکه امروز لازم است تا باهم کار کردن و کار تیمی را یاد بگیریم گفت: خروجی کار تحقیقاتی باید تبدیل به محتوای آموزشی شود و این محتوای آموزشی در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد و این توانمندسازی در بدنه بخش کشاورزی خود را نشان دهد
وی با اشاره به اینکه مروجان و ناظران پهنه در خط مقدم جبهه کشاورزی در حال خدمت‌اند تصریح کرد: نخستین افرادی که بهره‌برداران به آنها مراجعه می‌کند همین مروجان، کارشناسان و ناظران پهنه‌های کشاورزی‌اند و ازاین‌رو ناظران پهنه، مهم‌ترین بخش درروند تولید محصولات کشاورزی محسوب می‌شوند.
مدیرکل دفتر آموزش کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بهره‌برداران مراجعه‌کننده معمولاً کاری به رشته کارشناس پهنه ندارد و کارشناس باید او را راهنمایی کند عنوان کرد: امروز لازم است که کارشناسان و ناظران پهنه به قسمت‌های مختلف کشاورزی و دامداری مسلط بوده و باید ادبیات کلی بخش کشاورزی را بشناسند و راهنمایی کند.
میثمی با تأکید بر لزوم توانمندسازی ویژه کارشناسان پهنه خاطرنشان کرد: نوع آموزش‌های دوره‌های مهارت‌آموزی پهنه‌ها متفاوت است و انتظار وزارت جهاد کشاورزی نیز از این دوره‌ها متفاوت است؛ چراکه این دوره‌ها کاملاً عملی است.
وی با اشاره به اینکه باید‌ نگاه ما در بخش کشاورزی باید به سمت کشاورز محوری برود بیان کرد: هراندازه که درزمینهٔ توانمندسازی کارکنیم کم است و امروز باید به سمتی برویم که به نیروی انسانی توجه بیشتری کنیم.

 

 

طراحی سایت توسط فراکارانت