English | دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیریت توأمان منابع آب و مصرف برق چاه های کشاورزی با جدیت پیگیری می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی گفت: مدیریت توأمان منابع آب و مصرف برق چاه های کشاورزی با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان،محمد حسینی در نخستین جلسه شورای کشاورزی این شهرستان با اشاره به بررسی شیوه‌نامه مدیریت توأمان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی اظهار داشت:  با عنایت به خشکسالی‌های مکرر سالیان اخیر و لزوم صیانت و حفاظت از منابع آب زیرزمینی توجه به مدیریت توأمان آب و برق امری بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه بیشترین منابع تأمین آب کشاورزی شهرستان میامی از چاه این گفت:  مصرف بیش از ۸۵درصد آب چاهای کشاورزی در بخش زراعت است و از این رو مدیریت توأمان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی با جدیت و حساسیت بیشتری پیگیری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی بر دبی سنجی چاه‌های حومه میامی نیز تأکید کرد و افزود: یکی ازمهم‌ترین چالش پیش رو در مدیریت مصرف آب چاهای کشاورزی اجرای اصلاح و تعدیل پروانه چاه‌های کشاورزی بدون تغییر در اصل پروانه چاه است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تخصیص آب طرح‌های صنعتی موجود در سازمان‌های کشاورزی شهرستان در زمان خاموشی چاه‌ها  در فصل زمستان و تخصیص آب برای مجتمع دامپروری تأکید کرد.

گفتنی است این جلسه با حضور آشوری فرماندار میامی،رئیس اداره امور آب شهرستان، رئیس اداره تعاون روستایی، رئیس شرکت توزیع برق شهرستان، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان، نظام مهندسی و اتاق اصناف کشاورزی، صندوق حمایت از بخش کشاورزی، کارشناسان مدیریت و کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان در محل سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی میامی برگزار شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت