English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۶۵۰۰ کیلومتر کانال‌های آبیاری سنتی استان سمنان نیازمند بهسازی است.

مهندس حسین شاهینی

مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر کانال‌های آبیاری سنتی استان سمنان نیازمند بهسازی است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حسین شاهینی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به‌ضرورت بهسازی این کانال‌ها اظهار داشت: احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی باهدف افزایش راندمان آبیاری در دستور کار دولت قرارگرفته است.
وی با بیان اینکه کاهش میزان بارندگی و خشک‌سالی‌های متناوب سبب کمبود آب در اکثر مناطق کشور و به‌ویژه استان سمنان شده است افزود: در راستای استفاده بهینه از منابع آبی موجود و کاهش هدر رفت آب احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری سنتی در استان سمنان اجرایی می‌شود.
مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه امروز بهره‌وری آب در امر کشاورزی و آبیاری باید بسیار موردتوجه قرار گیرد گفت: وجود انهار سنتی انتقال آب به مزارع سبب هدر رفت شدید آب‌شده است.
شاهینی اضافه کرد: این هدر رفت آب سبب می‌شود تا آب کافی برای آبیاری مزارع تأمین نشده و شاهد کم آبیاری شدید مزارع باشیم.
وی خاطرنشان کرد: کاهش بهره‌وری آب که در اثر کم آبیاری شدید مزارع به وجود می‌آید سبب کاهش تولید می‌شود که باید به آن توجه کرد.
مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه بر اساس برآورد کارشناسان حدود ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر کانال‌های آبیاری سنتی نیازمند بهسازی وجود دارد تصریح کرد: از این تعداد حدود ۲ هزار و ۴۵۱ کیلومتر تا پایان سال ۹۴ بازسازی زیرپوشش قرار گرفتند.
شاهینی با اشاره به اعتبار در نظر گرفته‌شده برای بهسازی این کانال‌ها گفت: امسال از محل اعتبارات تملک دارائی‌های استانی اعتباری معادل ۵۳ هزار و ۳۱۵ میلیون ریال مصوب شد که مبلغ ۱۲ هزار و ۱۹۰ میلیون ریال آن برای احداث و بهسازی کانال‌ها آبیاری تخصیص داده شد.
وی از خریداری ۴۸ کیلومتر لوله پلی‌اتیلن برای بهسازی این کانال‌ها خبر داد و افزود: با خرید این میزان لوله ۹۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرپوشش قرار می‌گیرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت