English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در شهرستان دامغان توسعه‌ می یابد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در شهرستان دامغان توسعه‌ می یابد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به ضرورت اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی گفت: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در شهرستان دامغان توسعه‌ می یابد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ، سید محسن طباطبائیان در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حسینیان امام جمعه دامغان که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی انجام شد اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع آبی در استان سمنان مدیریت بهینه از منابع آب امر بسیار ضروری است و در این راستا توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در این شهرستان در دستور اجرا قرار دارد.
وی از آب به عنوان مهمترین نهاده در بخش کشاورزی نام برد و تصریح کرد: هدفگذاری عمده به منظور ارتقاء راندمان آبیاری از ۳۵ درصد در روشهای آبیاری سنتی به حداقل۸۰ درصد در سامانه های آبیاری تحت فشار در اولویت برنامه‌های این مدیریت قرار دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به برخی مشکلات موجود در اجرای سیستم های نوین آبیاری گفت: اجرای شبکه‌های آبیاری کم فشار در باغات پسته در شهرستان در مواردی که به دلیل خرده مالکی بودن اراضی امکان برنامه‌ریزی آبیاری در روشهای تحت فشار وجود ندارد اجرا می شود.
طباطبائیان به دیگر اقدامات انجام شده این مدیریت در راستای استفاده صحیح از منابع آبی اشاره کرد و گفت: اصلاح و بهسازی قنوات، اجرای طرح‌های تسطیح اساسی و یکپارچه سازی اراضی نیز در این شهرستان اجرایی شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این دیدار حجت الاسلام اسماعیل قربانیان سرپرست دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و حجت الاسلام جیرانی نیز حضور داشتند.

طراحی سایت توسط فراکارانت