English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: بیش از ۳۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای اجرای طرح کاداستر این شهرستان سرمایه‌گذاری شده است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: بیش از ۳۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای اجرای طرح کاداستر این شهرستان سرمایه‌گذاری شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محسن طباطباییان اظهار داشت: ۴۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دامغان حدنگاری و سنددار می‌شود.
وی گفت: با اجرای این طرح و تهیه نقشه کاداستر مالکیت‌های دولتی و شخصی بر روی زمین نوع الگوی کشت و نوع محصول مشخص می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به‌ضرورت اجرای طرح کاداستر کشاورزی این شهرستان خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و کشاورزان با همکاری اکیپ‌های جمع‌آوری اطلاعات توصیفی و مکانی می‌توانند برای زمین‌های خود سند مالکیت دریافت کنند.
طباطباییان با اشاره به روند اجرای عملیات کاداستر گفت: در این طرح ابتدا اظهارات فرد طبق اسناد موجود تطبیق داده‌شده و تعیین زمین و تشخیص آن با کمک کشاورزان،میراب‌ها، مالکین، شوراها و دهیاری‌ها فرم اطلاعات توصیفی و مکانی تکمیل و کار تهیه کروکی و نقشه‌برداری انجام می‌شود.
وی افزود: سپس این اطلاعات جمع‌آوری‌شده در کارگروه مشترک بین ادارات ثبت‌اسناد امور اراضی و منابع طبیعی مطرح‌شده و بعد از تائید سازمان نقشه‌برداری در سامانه جامع کاداستر سازمان ثبت و بعد از ارائه اسناد حقوقی و مالکیتی بهره‌برداران و بر اساس قوانین جاری سازمان منجر به صدور سند برای متقاضی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی استان سمنان اجرای طرح کاداستر هیچ‌گونه هزینه‌ای برای بهره‌برداران و کشاورزان نخواهد داشت داشت.

طراحی سایت توسط فراکارانت