English | پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه گفت: بزرگترین پروژه پرورش شترمرغ استان سمنان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه با اشاره به اجرای پروژه پرورش شترمرغ پیوندی در این شهرستان گفت بزرگترین پروژه پرورش شترمرغ استان با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، فاطمه سعیدی اظهار داشت: این پروژه برای ادامه کار و تأمین اعتبار برای اخذ ۲۵ میلیارد ریال به بانک معرفی شده است.
وی با بیان اینکه اجرای پروژه هایی از این دست می تواند در تولید و اشتغال تاثیر گذار باشد ابراز امیدواری کرد با هدف رونق تولید باید ایجاد چنین پروژه هایی در دستور کار قرار گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح از سال گذشته آغاز شده است گفت: در مجموع مساحت کل این پروژه ۳۲ هکتار بوده و پس از بهره‌برداری برای ۱۵ نفر اشتغال ایجاد می کند.
سعیدی با اشاره به میزان سرمایه گذاری برای اجرای این طرح گفت: تاکنون ۳۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح هزینه شده است.
وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از واحد پرورش شترمرغ شهرستان سرخه، محصولاتی مانند گوشت، روغن، چرم و پر شترمرغ تولید می شود گفت: ظرفیت کل تولید این واحد در مجموع ۸۶۰۰ قطعه بوده که ۸ هزار قطعه آن پروار و ۶۰۰ قطعه آن نیز مولد است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه میزان تولید گوشت شترمرغ این واحد تولیدی را ۲۸۰ تن در دوره ۹ تا ۱۰ ماهه عنوان کرد و گفت: تولید جوجه شترمرغ نیز ۸ هزار قطعه در سال است.

طراحی سایت توسط فراکارانت