English | دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی میامی: ظرفیت‌ کشاورزان پیشرو و برگزیده گندم‌کار در استان سمنان به کار گرفته می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی گفت: ظرفیت‌ کشاورزان پیشرو و برگزیده گندم‌کار در استان سمنان با هدف افزایش عملکرد در تولید این محصول استراتژیک به کار گرفته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان،  محمد حسینی در نشست مشترک طرح دستیابی به پتانسیل عملکرد گندم که با حضور نماینده مرکز تحقیقات کشاورزی استان،مدیر هماهنگی ترویج استان و مدیر زراعت استان برگزار شد اظهار داشت: این طرح با محوریت گندمکاران پیشرو، نو آور و برگزیده سراسر کشور و به تبع در استان‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت و پتانسیل کشاورزان امری مهم و ضروری است؛ گفت: در قالب طرح دستیابی به پتانسیل عملکرد گندم از ظرفیت کشاورزان پیشرو و گندمکاران برگزیده برای افزایش عملکرد در زمینه محصول استراتژیک و راهبردی گندم استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان میامی در زمینه تولید گندم دارای پتانسیل مطلوبی است افزود: کشاورزان منطقه کالپوش در شهرستان میامی بخش اعظمی از تولید گندم استان سمنان را تولید می‌کنند و می‌توان از تجربیات این کشاورزان برای سایر مناطق استان بهره گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با بیان اینکه زمان اجرای طرح دستیابی به پتانسیل عملکرد گندم سال  ۱۴۰۲-۱۴۰۳ است گفت: استفاده از ظرفیت‌های کشاورزان پیشرو و نوآوربرگزیده گندم کار ، مشخص کردن پتانسیل عملکرد گندم در مناطق مختلف و افزایش تولید گندم از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

گفتنی است دراین جلسه شیوه‌نامه ترویجی با هدف افزایش عملکرد در مزارع کشاورزان از سوی نماینده مرکز تحقیقات کشاورزی استان ارائه شد.

این جلسه با حضور ۲۵ نفر از کشاورزان تابعه محوری طرح مذکور و در محل سالن جلسات شهرستان میامی به صورت وبینار و مشترک با سایر استان‌های کشور برگزار شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت