English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد : بازدید فراگیران طرح آموزش زنان روستائی از گلابگیری قمصر کاشان

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان از بازدید فراگیران طرح آموزش زنان روستائی از گلابگیری قمصر کاشان خبر داد .
علی مومن گفت : در راستای هدف آشنایی بانوان استان با برخی از فعالیت های تولید از قبیل گلابگیری و ارائه راهکارهای لازم جهت تولید و اشتغال در عرصه اقتصاد مقاومتی و ایجاد فرصت شغلی و بازار فروش محصولات تولیدی این بازدید صورت گرفت .
وی افزود: در این بازدید که از شهر قمصر کاشان و با حضور ۱۴ نفر از کارشناسان و ۲۱ نفر از فراگیران پایلوت های آموزش گیاهان داروئی روستاهای سراسر استان برگزار شد فراگیران در طی ۲ روز با فرآوری محصولات گل محمدی آشنا گردیدند .
وی تصریح کرد : این بازدید در طی سه مرحله مزرعه ای که آموزش مختصری از نحوه کاشت ، داشت و برداشت و طریقه چیدن و زمان برداشت ، مرحله کارگاهی که با آموزش فرآیند گلابگیری و پروسه خشک کردن همراه بود و در مرحله آخر بازدید از اماکن فروش که در این مرحله فراگیران با آموزش بسته بندی و بازاریابی به طور کامل آشنا شدند.
مومن در پایان از دیگر اهداف دستاوردهای مهم این سفر یاد کرد و افزود : توانمند سازی زنان روستائی در زمینه شناخت گیاهان داروئی ، فوائد و نحوه کشت و کار آن ، اشتغال زائی و کمک به بهبود اوضاع معیشتی خانوار روستائی ، افزایش انگیزه فراگیران و بالا رفتن میزان مشارکت ، تبادل تجربه و اطلاعات در جهت شکوفائی پتانسیل های موجود روستا و استفاده از الگوی نقش و الگوسازی در بین زنان روستائی از دیگر فوائد مهم این سفر میتوان برشمرد .

 

طراحی سایت توسط فراکارانت