English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مرکز تبدیل پسماند کشاورزی به علوفه دامی در مهدی‌شهر راه‌اندازی شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از راه‌اندازی چهارمین مرکز تبدیل ضایعات کشاورزی به علوفه دامی در شهرستان مهدی‌شهر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مصطفی شاه‌حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به تولید ۴۰ هزار تن پسته در استان تخمین زده می شود به همین مقدار بقایای پوست و سرشا خه های پسته وجود داشته باشد که بخش قابل توجهی از آن که در ترمینالهای پسته پوست کنی جدا می شود را می توان به عنوان خوراک دام استفاده کرد.
وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای تبدیل بقایای پسته به علوفه دامی گفت: برای استفاده از بقایای پسته بایستی آن را فراوری و ذخیره سازی نموده که یکی از روشهای جدید بسته بندی در بسته های ۳۰ الی۳۵ کیلوئی می باشد.که این امر توسط ۲ تشکل دامی با خرید ۲ دستگاه سیلاژبگر به صورت مکانیزه در حال انجام می باشد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: تعهد استان سمنان تولید سالانه ۲ هزار تن علوفه با استفاده از بقایای کشاورزی است.
شاه‌حسینی بیان داشت: با توجه به تخصیص اعتبار یارانه ای و تعهد استان جهت سیلو سازی(۲هزار تن)،سازمان جهاد کشاورزی با اتحادیه عشایری استان و کارخانه خوراک دام کویر سمنان قرارداد منعقد که علاوه بر انجام تعهدات مقدار ۵۰۰۰تن علوفه مرطوب و سیلویی بسته بندی می شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت