English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد : پرداخت كليه مطالبات بيمه محصولات کشاورزی در سال زراعی گذشته

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد :
پرداخت كليه مطالبات بيمه محصولات کشاورزی در سال زراعی گذشته
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان از پرداخت کلیه مطالبات بیمه محصولات کشاورزی در سال گذشته خبر داد.
خدابخش عرب گفت : از سیاست های دولت جمهوری اسلامی همواره حمایت جدی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بخش کشاورزی بوده و امروز نیز این حمایت ها به شکل منسجم و به روشهای علمی تر توسعه یافته و ادامه دارد .
وی افزود : در میان روشهای گوناگون حمایتی که وجود دارند بیمه محصولات کشاورزی بعنوان راهکاری منطقی در این زمینه می باشد که هرساله دولت با پیش بینی اعتبار مورد نیاز در لایحه بودجه سنواتی و تصویب آن توسط مجلس شورای اسلامی صورت می گیرد .
عرب با اشاره به پرداخت ۷۰ % بیمه محصولات کشاورزی توسط دولت افزود : در این راستا ۳۰ % پرداخت حق بیمه بعهده کشاورزان و بهره برداران می باشد و در صورت وارد آمدن خسارت به محصولات در اثر حوادث قهری و طبیعی صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز طبق تعرفه های ابلاغی،خسارت ها را ارزیابی و سپس مبالغ خسارت را بعنوان غرامت به حساب بهره برداران بخش کشاورزی واریز می نماید.
وی در ادامه یادآور شد : در اردیبهشت ماه سال جاری مبلغ ۱۱۹ میلیارد ریال غرامت بیمه در سال زراعی ۹۴-۹۵ در زیر بخش های زراعت ، باغبانی ، دام ، طیور ، مرتع ، آبزیان و زنبور عسل و در سال زراعی ۹۵-۹۶ در زیر بخش دام و طیور به بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت گردید و خسارت های وارده به سایر زیر بخش ها در سال زراعی جاری در حال بررسی و ارزیابی می باشد .

 

طراحی سایت توسط فراکارانت