English | سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: برنامه‌ریزی در راستای اجرای پروژه بهبود راندمان مدیریت تولیدمثل دام سبک در استان سمنان هدف‌گذاری شده و در پی آن طرح‌های بهبود راندمان تولیدمثل دام سبک در این استان اجرایی می‌شود.

 حمیدرضا عادل در این خصوص اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های اولیه به منظور امکان‌سنجی و برآورد حجم عملیات پروژه بهبود راندمان مدیریت تولیدمثل دام سبک و آبستنی خارج از فصل تولیدمثل در استان سمنان انجام پذیرفته است.

وی افزود: اجرای این طرح با هدف ترمیم بخشی از جمعیت دام سبک استان سمنان، ارتقای راندمان بهره‌گیری و بهره‌وری تولیدمثل گوسفندان روستایی و عشایری و همچنین تولید یکنواخت گوشت قرمز به‌ویژه در فصول مختلف سال انجام خواهد پذیرفت.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با تأکید بر اینکه این استان در سال‌های گذشته به‌علت خشکسالی‌های پی‌درپی با فقر سطح سبز مراتع مواجه شده است بیان کرد: این موضوع علاوه بر نوسانات قیمت در طول سال، تولید گوشت قرمز از حاصل از پروش دام سبک را متأثر کرده است.
عادل عنوان کرد: این طرح، واحدهای دامداری روستایی، عشایری و حتی واحدهای صنعتی دارای نژادهای آمیخته و بومی در سطح استان سمنان را تحت پوشش قرار خواهد داد که می‌تواند برای صنعت پرورش دام سبک کشور و استان سمنان تأثیرات بسیار مثبتی را به ارمغان بیاورد.

طراحی سایت توسط فراکارانت