English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال تولید سیب از باغ‌های استان سمنان به ۵۰ هزار و ۶۹۸ تن رسید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال تولید سیب از باغ‌های استان سمنان به ۵۰ هزار و ۶۹۸ تن رسید.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف‌الله رضایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میزان تولید سیب امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است اظهار داشت: سال گذشته از باغ‌های استان سمنان ۳۲ هزار و ۲۲۹ تن سیب برداشت شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته سطح غیر بارور این محصول ۸۸۹ هکتار بود گفت: امسال سطح غیر بارور محصول سیب ۹۲۱ هکتار بود.
رضایی درباره مجموع مساحت زیر کشت این محصول باغی گفت: درمجموع امسال ۳ هزار و ۱۶۱ هکتار از باغات استان سمنان به سیب اختصاص دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان مجموع مساحت زیر کشت محصول سیب را ۳۱۶۱ هکتار عنوان کرد و گفت: از این سطح ۲ هزار و ۲۳۹ هکتار بارور و ۹۲۱ هکتار نهال است.
رضایی گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۹۴ هکتار از مساحت زیر کشت سیب سطح بارور و ۸۸۹ هکتار نیز سطح غیر بارور بود که امسال سطح بارور و غیر بارور هر دو افزایش یافت.
وی با بیان اینکه نیمی از باغ‌های سیب استان سمنان در شهرستان شاهرود قرار دارد گفت: ۴۰ درصد از باغ‌های سیب در شهرستان‌های دامغان و سمنان و مابقی در سایر شهرستان‌ها پراکنده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سیب از محصولات باغی است که در مناطق معتدل سرد تولید می‌شود افزود: در استان سمنان انواع مختلف سیب زرد، قرمز و گلاب از سوی باغداران این استان تولید می‌شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت