English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد؛تولید و تامین ۵۰۰۰ تن بذر گندم و جو در استان سمنان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تولید و تامین بیش از۵۰۰۰ تن بذر گندم و جو در این استان خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف‌الله رضایی در جلسه کیته فنی بذر اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال در محصول گندم وجو ، ۵۰۰۰ تن از بذور ارقام میهن، رخشان، سیوند، پیشگام، زرینه، برزگر، نارین ،طلایی،یوسف و بهمن تولید و تامین و به صورت یارانه‌ای در کنار مانده بذور سال قبل در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: در چرخه کامل تولید بذر در استان سمنان، موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان، اتحادیه‌های تعاونی روستایی، شرکت خدمات حمایتی، شبکه بانک کشاورزی و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان در کنار بخش فنی سازمان جهاد کشاورزی این استان در اجرای برنامه بذری همراهی می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه برنامه بذری استان سمنان برنامه دو ساله بوده است گفت: در این زمینه برای بذر محصولات گندم و جو در سه طبقه پرورشی، مادری و گواهی شده تولید می شود.

وی عنوان کرد: برای تولید انواع بذر در استان سمنان، اتحادیه تعاون روستایی شاهرود و گرمسار در خصوص برنامه گندم و اتحادیه تعاون روستایی سمنان در خصوص برنامه جو و شرکت خدمات حمایتی درخصوص گندم فعالیت می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ارتقای کیفیت آرد نانوایی از سیاست های اصلی بخش تولید بذر غلات در این استان بوده است خاطرنشان کرد:  با توجه به این مهم، در برنامه بذری تلاش بر این است که هر ساله رقم‌های مقاوم به خشکسالی و شوری و سازگاری با شرایط آب و هوایی استان و البته باکیفیت نانوایی مناسب تولید شود.

رضایی با بیان اینکه بیشتر بذر مورد نیاز استان سمنان در داخل همین استان تولید می‌شود  عنوان کرد: بخشی از بذور مورد نیاز استان سمنان  نیز از سایر استان‌های همجوار خریداری و حمل می‌شود.

به گفته وی، حفظ و حراست از مزارع کشت شده و نظارت بر تولید بذر با کیفیت از سیاست های اصلی حوزه فنی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است

طراحی سایت توسط فراکارانت