English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون سازمان امور اراضی: امسال ۱۵ هزار مورد تغییر کاربری در اراضی کشور شناسایی شد/ گشت‌های حفاظت اراضی در سطح کشور راه‌اندازی شده است

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور از راه‌اندازی گشت‌های حفاظت اراضی در سطح کشور خبر داد و گفت: امسال ۱۵ هزار مورد تغییر کاربری در اراضی کشور شناسایی شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، فرید صیدی نژاد بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این میزان تغییر کاربری در مدت ۶ ماهه انجام‌شده است که شناسایی و اخطارهای لازم داده‌شده است.
وی گفت: درمجموع مساحت بالغ‌بر ۵۰۰ هکتار اراضی تغییر کاربری داده‌شده در مدت ۶ ماهه شناسایی‌شده و برخورد لازم با متخلفان صورت گرفت.
معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی با بیان اینکه برخورد لازم با متخلفان درزمینهٔ تغییر کاربری اراضی صورت می‌گیرد افزود: در صورت مشاهده تخلف ابتدا به متخلفان اخطار لازم داده‌شده و در مرحله بعد عملیات قلع‌وقمع و تخریب دیوار و یا بنای ساخته‌شده غیرمجاز انجام می‌شود و عرصه به حالت قبل بازمی‌گردد.
صیدی نژاد با بیان اینکه قانون تغییر کاربری از سال ۷۴ در کشور اجرایی شده است خاطرنشان کرد: اقداماتی که با عنوان تغییر کاربری شناخته می‌شود به صاحبان و مالکان اراضی کشاورزی اطلاع‌رسانی شده است.
وی افزود: هر تغییری که خارج از این موارد در اراضی انجام شود تخلف محسوب می‌شود مگر اینکه از کمیسیون ذی‌ربطی که در استان‌ها فعال هست مجوز لازم اخذ شود.
معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی اضافه کرد: برای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی علاوه بر اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی به کشاورزان و بهره‌برداران از طریق مروجین و مسئولان پهنه‌های کشاورزی انجام می‌شود.
صیدی نژاد از راه‌اندازی سامانه ۱۳۱ نیز خبر داد و گفت: این سامانه برای اطلاع‌رسانی صحیح و مشاوره صحیح به کشاورزان و بهره‌برداران راه‌اندازی شده است.
وی از راه‌اندازی گشت‌های حفاظت اراضی کشور در سطح کشور خبر داد و افزود: این گشت‌ها شده وظیفه مراقبت از اراضی کشاورزی رادارند.
معاون امور اراضی کشاورزی با بیان اینکه رصد تغییرات عرصه‌های کشاورزی همیشه در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: درجایی که تغییر کاربری غیرمجاز صورت گرفته باشد اعمال قانون لازم انجام می‌شود.

 

 

 

طراحی سایت توسط فراکارانت