English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: اقدامات پدافندی در حوزه تولیدات گیاهی استان سمنان انجام می‌شود

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

اقدامات پدافندی در حوزه تولیدات گیاهی استان سمنان انجام می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ضرورت توجه به پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی گفت: اقدامات پدافندی در حوزه تولیدات گیاهی استان سمنان انجام و به شدت پیگیری می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف الله رضایی در کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی استان اظهارداشت: پدافند غیرعامل و بیوتروریسم در بخش محصولات کشاورزی باید جدی گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: پدافند غیر عامل مجموعه‌ای از اقدامات غیرمسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه عدم توجه به پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف کشاورزی سبب ایجاد مشکلاتی می‌شود تصریح کرد: لذا توجه به مباحث پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی امری ضروری و حائز اهمیت است.

رضایی با بیان اینکه اقدامات پدافند غیرعامل در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و به ویژه در بخش تولیدات گیاهی به صورت جدی پیگیری می‌شود اضافه کرد: با اجرای اقدامات پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی قدرت اثر تهدیدات کاهش و آستانه آسیب‌پذیری بخش کشاورزی افزایش می‌یابد و از این راه می‌توان میزان خسارات احتمالی ناشی از تهدیدات را کاهش داد.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی با پدیده «بیوتروریسم کشاورزی» مواجه هستیم افزود: در این میان «اگروتروریستم» که کاربرد عمدی عوامل بیماری زا با هدف اختلال در بخش اقتصاد کشاورزی و برهم زدن امنیت غذایی است نیز حائز اهمیت است و باید به آن توجه شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان پدیده «اگروتروریسم» را یکی از بخش‌های مهم بیوتروریسم عنوان کرد و افزود: عوامل متعددی مانند انتشار و تکثیر سریع، دامنه وسیع ، پراکندگی و همچنین کم سوادی از چالشهای مهم این بخش است.

رضایی با بیان اینکه در«آگروتروریسم» اهداف متعددی دنبال می‌شود افزود: ایجاد خطر برای سلامت عمومی و امنیت غذایی، بحران اقتصادی، التهاب و اضطراب اجتماعی و روانی و نارضایتی و نا آرامی اجتماعی از مهم‌ترین اهداف «آگروتروریسم» است.

وی با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل و بیوتروریسم در بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت است افزود: محصولات کشاورزی به صورت مستقیم بر سر سفره‌های مردم قرار می‌گیرد و از این رو رعایت الزامات پدافند غیر عامل برای تولید محصولات سالم امری ضروری است و سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز با جدیت فراوان این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مقاوم سازی تأسیسات، جلوگیری از ورود پایه‌ها و اندامهای تکثیری آلوده، جلوگیری از ورود و کاربرد سموم، کودها ومواد بیولوژیک، جلوگیری از ورود ژن‌های مضر به سرمایه ژرم پلاسم موجود، بومی‌سازی دانش، فنون و اطلاعات و تکنولوژی خارجی، رصد رقبای صادراتی، رعایت اصول استاندارد حمل ونقل، جلوگیری از واردات بی رویه و رعایت قوانین قرنطینه از مهم‌ترین اقدامات استانی با هدف اجرای الزامات پدافند غیرعامل است.

 

 

طراحی سایت توسط فراکارانت