English | چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

نشست توجیهی «طرح مربیان کارآفرین روستایی» در جهاد کشاورزی سمنان برگزارشد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سمنان از برگزاری نشست توجیهی «طرح مربیان کارآفرین روستایی» در مرکز جهاد کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مجید جندقیان اظهار داشت: این نشست توجیهی با هدف توسعه مهارت‌های مرتبط با حوزه‌های کسب‌وکار در جوامع روستایی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای بهبود و توسعه کسب‌وکارهای اقتصادی خرد زنان روستایی و عشایری استان سمنان، مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی، نشست توجیهی طرح مربیان کارآفرین روستایی را برگزار کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سمنان با اشاره به اهمیت کارآفرینی برای زنان روستایی افزود: کارآفرینی زنان روستایی سبب حمایت از پایداری اقتصاد محلی در روستا شده و کیفیت زندگی روستاییان را بهبود می‌بخشد.

جندقیان گفت: درصورتی‌که منابع و دوره‌های آموزشی مفیدی در اختیار زنان روستایی قرار گیرد و آن‌ها با آگاهی و تجربه کافی وارد بازار کار شوند؛ فرصت‌های شغلی زیادی برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان سمنان به دلیل پتانسیل بالایی که در روستاها برای ایجاد کسب‌وکارها وجود دارد با به‌کارگیری نوآورانه منابع و امکانات در روستاها می‌توان فرصت‌های شغلی زیادی برای بانوان با هزینه کم ایجاد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سمنان گفت: در این راستا تعداد ۲۱ نفر از زنان کارآفرین روستایی در سطح استان شناسایی و به همراه کارشناسان مرتبط در برنامه آموزش کارآفرینی با حضور یکی از اساتید برجسته این حوزه حضور یافتند.

گفتنی است در این برنامه معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادي، معاونت توسعه مديريت و منابع انساني، مدیر امور مالی و ذی‌حسابی و مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز حضور داشتند.

طراحی سایت توسط فراکارانت