English | چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

نقش راهبردی مراکز تحقیقاتی سازمان تات در تبیین اهداف وزارت جهاد کشاورزی

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر لزوم ایفای نقش بهره‌وری سازمان تات در کشور تاکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین محورهای راهبردی سازمان تات، نقش موسسات و مراکز تحقیقاتی تابعه در راستای تبیین اهداف وزارت جهاد کشاورزی است .

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان تات، سیدمجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی در نشست شورای تحقیقات کشاورزی با اذعان بر این که سازمان تات خط مقدم پاسخ به حل مشکلات بخش کشاورزی است، گفت: مقام عالی وزارت از سازمان تات انتظار دارد تا در حل چالش‌های کشور به صورت تخصصی در حوزه‌های تحلیلی ورود کرده و نقش‌آفرین باشد.

وی افزود: جایگاه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از لحاظ نقش‌آفرینی در وزارت جهادکشاورزی ارتقا یافته است .

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر ایجاد تحول رسانه‌ای در مجموعه سازمان تات گفت: راهبرد سازمان باید در راستای معرفی دستاوردها با تولید اخبار امیدآفرین باشد.

خیام‌نکویی رویکرد جدید شورای تحقیقات سازمان را نگاه کلان به امنیت غذایی و آینده‌پژوهی در این حوزه عنوان و بیان کرد: امنیت غذایی امروز به عنوان مهمترین مسأله درجه یک کشورهای دنیا قرار گرفته است و امیدواریم با تدوین سند توسعه هفتم و افق جدید ریل‌گذاری روشنی در این خصوص داشته باشیم.

وی با اعلام این که سازمان تات برای نخستین بار در کشور نقشه راه را برای بخش کشاورزی ترسیم کرده است، گفت: در این راستا پروژه‌های بخش تحقیقات باید موجب افزایش بهره‌وری و دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی باشد .

طراحی سایت توسط فراکارانت