English | چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

همکاری ایران با جایکا برای توسعه پایدار کشاورزی در افغانستان

همکاری ایران با جایکا برای توسعه پایدار کشاورزی در افغانستان

راهکارهای همکاری جمهوری اسلامی ایران و جایکا به منظور توسعه پایدار کشاورزی در افغانستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی،در دیدار یوای چی نیشیدا نماینده ارشد جایکا در افغانستان با مهندس هومن فتحی مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی، راهکارهای همکاری جمهوری اسلامی ایران و جایکا به منظور توسعه پایدار کشاورزی در افغانستان بررسی شد.
در این دیدار، نماینده ارشد جایکا در افغانستان با اشاره به همکاری مطلوب وزارت جهاد کشاورزی در اجرای طرح های توسعه ای در مراکز آموزش کشاورزی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با توجه به موفقیت آمیز بودن نتایج همکاری های دو طرف، گسترش این همکاری ها، تدوین پروژه مشترک جایکا و جمهوری اسلامی ایران با هدف توسعه کشاورزی در افغانستان در افق ۲۰۲۰ میلادی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
در این دیدار، مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی با اشاره به اهتمام ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای کمک به توسعه بخش کشاورزی کشور دوست و برادر افغانستان،آمادگی همه جانبه این وزارت برای تداوم همکاری با جایکا را اعلام کرد.
در این نشست مقرر شد، ظرف دو هفته آینده جزئیات برنامه مشترک در سطح کارشناسی از طریق اعزام هیاتی از جایکا به کشورمان مورد مذاکره قرار گرفته و نهایی شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت