English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

وزارت جهاد کشاورزی ۲۷ هزار و ۵۵۸ شهید،جانباز و آزاده در راه دفاع از میهن تقدیم کرده است

وزارت جهاد کشاورزی ۲۷ هزار و ۵۵۸ شهید،جانباز و آزاده در راه دفاع از میهن تقدیم کرده است

مدیر کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی گفت: تقدیم سه هزار و ۲۵۸ شهید، ۲۳ هزار جانباز و هزار و ۳۰۰ آزاده در راه دفاع از میهن، نشان از پیوند و دلبستگی این نهاد به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، حجت ترشیزی روز پنجشنبه در دوازدهمین یادواره شهدای سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در طول دوران دفاع مقدس این نهاد بیش از ۵۴۰ هزار نفر را به مناطق عملیاتی اعزام کرد که ثمره آن تقدیم شمار زیادی شهید، جانباز و آزاده است.
وی افزود: نخستین کار جهاد سازندگی در کشور رفع محرومیت در نقاط کمتر برخوردار بوده است.
این مسوول ادامه داد: بعد از رفع محرومیت به اقتضای شرایط کشور این نهاد وارد عرصه جهاد و دفاع مقدس شد و با تشکیل ستادهای پشتیبانی و مراکز تحقیقاتی در پنج استان خدمات ارزنده‌ای ارائه داد.
مدیر کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی تشکیل ۶ قرارگاه مهندسی، هفت تیپ مهندسی، هفت تیپ مهندسی رزمی، ۴۳ گردان رزمی و ۲۶ گردان پشتیبانی رزمی را از جمله فعالیت‌های این نهاد در دوران دفاع مقدس ذکر کرد.
ترشیزی با بیان این که جهاد کشاورزی یک نهاد انقلابی است گفت: فرهنگ جهاد باید در تمام ارکان انقلاب اسلامی رسوخ پیدا کند.
وی بیان کرد: با توجه به اهمیت خدمات رسانی به ایثارگران این نهاد قرار است ۵۴۰ هزار ایثارگر که عضو جهاد کشاورزی بودند را سازماندهی کند تا بتواند خدمات مطلوب به آنان ارائه دهد.
مدیر کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مباحث واگذاری سهام به ایثارگران این نهاد با یک رشد خوب در حال انجام است گفت: تمامی نهادهای مردمی و اقتصادی این سازمان از جمله بازوی مردم نهاد، کانون سنگرسازان بی سنگر و بازوی اقتصادی جهاد نصر و غیره با همکاری بیشتر تلاش دارند خدمات‌رسانی به ایثارگران در سطح مطلوب باشد.
رضا نجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در این مراسم، ضمن مهم قلمداد کردن تجلیل از شهدا در فرهنگ جامعه، گفت: یادواره‌ها برای زنده نگهداشتن یاد شهدا و تقویت روحیه ایثار و شهادت در جامعه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به این که جهاد کشاورزی که در دوران جنگ تحمیلی نقش پشتیبانی، اعزام نیروهای مردمی، احداث سنگر و خاکریز را داشته است، افزود: جهاد کشاورزی استان ۶۰ شهید، ۱۰۳ جانباز و ۲۱ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
نجفی، با بیان این که باید از شهدا و ایثارگرانی که جانشان را در راه دفاع از میهن اسلامی فدا کردند، تجلیل کنیم، اذعان داشت: این یادواره با همکاری سازمان جهادکشاورزی استان، کنگره ملی شهدی استان، سازمان بسیج کارمندان استان و سپاه سلمان برگزار شده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت