English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

وزیر جهاد کشاورزی از استخر در حال احداث ذخیره آب در کلاته رودبار بازدید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در نخستین برنامه سفر یک‌روزه خود به شهرستان دامغان، از استخر در حال احداث ذخیره آب کشاورزی در شهر کلاته رودبار در شمال این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید جواد ساداتی نژاد در این بازدید از قسمت‌های مختلف این استخر بزرگ ذخیره آب کشاورزی دیدن و دستورهای لازم را برای تسریع در احداث آن صادر کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حاشیه این بازدید با اشاره به مشخصات فنی این پروژه بزرگ آب‌رسانی به اراضی کشاورزی عنوان کرد: استخر بزرگ ذخیره آب برای بخش کشاورزی شهر کلاته رودبار، از نوع استخرهای خاکی با پوشش ورق ژئوممبران و در زمینی به مساحت ۷٫۵ هکتار در دست احداث است که پس از تکمیل امکان ذخیره ۳۸۰ هزار مترمکعب آب بخش کشاورزی در آن وجود خواهد داشت.

محمدرضا قاسمی با بیان اینکه برای احداث این استخر ذخیره آب بیش از ۶۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع ورق ژئوممبران با ضخامت ۱٫۵ میلی‌متر استفاده‌شده است افزود: بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغات سردسیری منطقه کلاته رودبار با احداث و بهره‌برداری از این استخر ذخیره آب، آبیاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از شرکت‌های تخصصی پیمانکاری در حوزه کشاورزی، کار اجرای زیرسازی این استخر ذخیره آب کشاورزی را بر عهده داشته است گفت: کار فنس‌کشی و اجرای ورق پوششی ژئومنبران این استخر را نیز بسیج سازندگی استان سمنان برعهده‌گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه تنها دو مرحله از این پروژه بزرگ آب‌رسانی به اراضی کشاورزی در این منطقه باقی‌مانده است اضافه کرد: احداث خط لوله انتقال آب از آبسیج به طول هشت کیلومتر یکی از این مراحل باقیمانده است که قرار است در ۲ فاز اجرا شود.

قاسمی با اشاره به اینکه طراحی فاز نخست این خط انتقال آب انجام‌شده است عنوان کرد: برخی اقدامات دیگر مانند نصب شیر خروجی و تابلوهای هشداردهنده نیز از مراحل باقیمانده این استخر در حال تکمیل است که امیدواریم به‌زودی به انجام برسد.

شایان‌ذکر است وزیر جهاد کشاورزی برای حضور و سخنرانی در اختتامیه جشنواره ملی پسته دامغان و بازدید از چند پروژه مهم بخش کشاورزی به این شهرستان سفرکرده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت