English | چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

وزیر جهاد کشاورزی از پروژه ملی سیلوی شرق تهران در گرمسار بازدید کرد

وزیر جهاد کشاورزی بعد از ورود به استان سمنان از طرح ساخت بزرگترین سیلوی شرق کشور که در گرمسار آماده بهره‌برداری است؛ بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمد علی نیکبخت که در قالب سفر دوم استانی رئیس جمهور و هیئت دولت وارد استان سمنان شده است از طرح سیلوی ۱۰۰ هزار تنی بازدید کرد.

محمدرضا قاسمی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: طرح سیلوی یکصد هزار تنی گرمسار دارای ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و در آستانه بهره برداری است.

وی با بیان اینکه قرارداد ساخت سیلوی گرمسار با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن از سال ۱۳۹۳ منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شد، افزود: در حال حاضر این پروژه ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای افتتاح با موانعی مواجه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به سرمایه‌گذاری اولیه این پروژه اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری انجام شده (ارزی و ریالی) طرح ۱۲ هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به برخی موانع اجرای طرح گفت: در حال حاضر برای انجام این پروژه ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای محوطه سازی،روشنایی معابر و راه‌اندازی آزمایشی نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تاکید بر اینکه این طرح ملی در آستانه بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: سیلوی گرمسار در زمینی به مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن بنا شده است.

قاسمی گفت: مجری پروژه ملی سیلوی یکصد هزار تنی شرق تهران شرکت توسعه سیلوهای کشور (مشارکت بانک توسعه اسلامی) است.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه زمینه اشتغال برای ۷۰ نفر فراهم می‌شود.

گفتنی است در بازدید وزیر جهاد کشاورزی از سیلوی گرمسار معاون وزیر رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و مدیرعامل شرکت توسعه سیلوها نیز حضور داشتند.

طراحی سایت توسط فراکارانت