English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: تعامل بیشتر محققان ایران و چین برای انجام پروژه‌های مشترک بخش کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی بر تعریف پروژه‌های مشترک بین دو کشور در بخش کشاورزی برای تعامل بیشتر محققان ایران و چین تاکید کرد و گفت: این پروژه‌ها می‌تواند در زمینه تولید برنج در آب شور، اصلاح نژاد و تغذیه برای تولید دام صنعتی و اصلاح بذور باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی که در سفر ریاست جمهوری به کشور چین، وی را همراهی می‌کند، با پروفسور کنگ مینگ وو رئیس آکادمی علوم کشاورزی چین دیدار کرد.

در این دیدار، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی بر افزایش تعداد دانشجویان چینی در ایران برای تحصیل در زمینه کشاورزی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مهمترین اصل در تولید محصولات کشاورزی رسیدن نتیجه تحقیقات علمی به مزرعه است، افزود: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ایران دانشمندان بسیاری دارد که یافته‌های علمی آنها باید برای کشاورزان ساده‌سازی و ترجمه شود تا این یافته‌ها در مزرعه عملیاتی شود البته مروجان در مزارع به کشاورزان کمک می‌کنند.

ساداتی‌نژاد با تاکید بر تعریف پروژه‌های مشترک بین دو کشور در بخش کشاورزی برای تعامل بیشتر محققان ایران و چین گفت: این پروژه‌ها می‌تواند در زمینه تولید برنج در آب شور، اصلاح نژاد و تغذیه برای تولید دام صنعتی و اصلاح بذور باشد.

دانش آکادمی علوم کشاورزی به کشاورزان چینی منتقل می‌شود

در ادامه این دیدار، کنگ مینگ وو رئیس آکادمی علوم کشاورزی کشور چین اظهار کرد: دانش تولید شده در آکادمی علوم کشاورزی به وزارت کشاورزی چین منتقل می‌شود، ما دانش آکادمی را به مراکز تحقیقاتی ارسال و به وسیله آنها در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم.

وی افزود: ما هم در مرحله کسب دانش کشاورزی هستیم تا بتوانیم راه‌هایی برای رساندن تحقیقات به کشاورزان بیابیم.

طراحی سایت توسط فراکارانت