English | جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

وزیر جهاد کشاورزی: تشکلهای بخش کشاورزی حمایت می شوند

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر لزوم مردمی شدن بخش کشاورزی گفت: در این راستا تشکلهای بخش کشاورزی حمایت می شوند.

محمدعلی نیکبخت اظهار داشت: شرکت های تعاونی اتحادیه عشایر شرکت های تعاونی های عشایری مجموعه زیادی از عشایر شهرستان گرمسار را تحت پوشش دارد و کار تولید انواع تولید خوراک دام را برای عشایر و دامداران شهرستان گرمسار انجام می دهد.

وی با بیان اینکه ما هم در وزارت جهاد کشاورزی برای تقویت تولید، حمایت از تولید داخل و تولید کننده به میدان آمده ایم افزود: برای این مهم باید به سمت حمایت از تشکل ها برویم و هیچ راهی غیر از این وجود ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر ما بخواهیم توسعه تولید واقعی داشته باشیم باید تشکل ها تقویت و حمایت شوند. باید به تشکل های بخش کشاورزی اعتماد بکنیم و وظایف تصدی گری را به این تشکل ها بدهیم.

نیکبخت با اشاره به بازدید خود از شرکت تولید خوراک دام اتحادیه شرکت های تعاونی عشایر گرمسار بیان کرد: انواع نهاده ها به صورت خام وارد مجموعه تولید خوراک دام اتحادیه تعاونی های عشایری شهرستان گرمسار شده و در این مجموعه به کنسانتره، خوراک و محصول نهایی تبدیل می شود.

وی عنوان کرد: با تولید این محصولات فراوری شده خوراک دام، هم نظارت بهداشتی براساس جیره غذایی و هم کنترل فنی صورت می‌گیرد و هم از نظر سلامت کار یک نظارت متمرکز اتفاق خواهد افتاد تا محصول نهایی به دست دامدار و به دست عشایر برسد و این قشر مولد بتوانند از ظرفیت این تشکل ها استفاده کنند.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: در تشکل های مرتبط به حوزه کشاورزی، ظرفیت های کوچک مالی جمع شده و یک شرکت تشکیل می دهند و در نهایت نیز شرکت ها بایکدیگر تجمیع شده و به شرکتهای اتحادیه تبدیل می شوند و با قدرت فزاینده می نوانند به سمت هم افزایی رفته و کار و تولید انجام دهند.

طراحی سایت توسط فراکارانت