English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

وزیر جهاد کشاورزی در جمع تشکل‌های بخش کشاورزی اردستان اعلام کرد: اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و احیای قنوات شهرستان اردستان

وزیر جهاد کشاورزی گفت: به منظور احیا، بازسازی و مرمت قنوات ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان اردستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر امروز خود به شهرستان اردستان و در دیدار با تشکل‌ها و فعالان بخش کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: اردستان زادگاه مدرس و یکی از شهرهای مهم سیاسی و علمی در کشور محسوب می‌شود و در حال حاضر قطب تولید طیور در استان اصفهان است.

وی افزود: باید با توجه به شرایط اقلیمی از این شهرستان حمایت کنیم، باید از صنعت طیور در شهرستان اردستان حمایت شود تا این صنعت ادامه‌دار باشد.

ساداتی‌نژاد با بیان این که این شهرستان امکانات زنجیره طیور را دارد، گفت: هیچ محدودیتی در اعطای مجوز نداریم و از این بخش حمایت می‌کنیم، سلامت غذا برای ما مهم است و بیماری‌های دامی باید به جد مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان این که دامپزشکی در کشور ما به درستی عمل کرده است، ادامه داد: با وجود شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشورهای همسایه، کشور ما ایمن است.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با تسهیلات به شهرستان اردستان عنوان کرد: باید یک خط اعتباری برای ارائه تسهیلات به این شهرستان در نظر گرفته شود.

وی افزود: واگذاری اراضی کشاورزی به کشاورزان موضوع مهمی است و باید در این شهرستان با سرعت بیشتری اجرایی شود.

ساداتی‌نژاد با بیان این که قنوات رگ حیاتی کشاورزی محسوب می‌شوند، گفت: به منظور احیا، بازسازی و مرمت قنوات ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در صورت تصویب لایحه دو فوریتی بند ت تبصره ۱۸ که به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، ۳۰ هزار میلیارد تومان از مازاد اموال وزارت جهاد کشاورزی تهاتر خواهد شد که با این اعتبار اقدامات موثری در خصوص قنوات استان اصفهان و شهرستان اردستان انجام خواهد شد.

مقام عالی وزارت تاکید کرد: آمادگی داریم برای تقویت، تجهیز و ایجاد زیرساخت‌های مجتمع‌های دامپروری در اردستان از ظرفیت‌های شرکت شهرک‌های کشاورزی استفاده کنیم که مشروط به عضویت این مجتمع‌ها در شرکت شهرک‌های کشاورزی است.

وی ادامه داد: برای آبخیزداری در این منطقه ۱۰ میلیارد تومان از مصوبه بند ت تبصره ۸ اعتبار اختصاص خواهیم داد.

ساداتی‌نژاد در رابطه با تسهیلات مکانیزاسیون خاطرنشان کرد: هفته گذشته ۵ هزار میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی برای تسهیلات مکانیزاسیون در نظر گرفته شده و سهمیه استان‌ها مشخص خواهد شد.

وی با بیان این که پس از مردمی‌سازی یارانه‌ها صنعت دام و طیور شرایط سختی را پشت سر گذاشته است، گفت: از تمام دامداران و مرغداران در کشور تشکر می‌کنم که با غیرت پای تامین سفره مردم ایستادند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در هفته گذشته رئیس جمهور بسته ویژه حمایتی برای دامداران در نظر گرفتند که ۱۰ هزار میلیارد تومان برای دو صندوق عشایری و دامپروری اختصاص یافت تا بتوانیم نهاده‌های دامی را به صورت یارانه‌ای به دامداران تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه با اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم، امسال بیش از ۵ سال گذشته برای خرید گندم پرداخت انجام شده است، گفت: ۸۳ هزار میلیارد تومان به گندم‌کاران کشور پرداخت شده است که نشان می‌دهد کشاورزی ما می‌تواند به سمت اقتصادی شدن حرکت کند، مردمی‌سازی یارانه‌ها هم می‌تواند صنعت دام و طیور را به سمت بهره‌وری سوق دهد که البته به حمایت دولت و یارانه بهره‌وری نیاز دارد.

طراحی سایت توسط فراکارانت